PREMI TALENT JOVE DEL FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE DE MENORCA

En el marc de la celebració de la 5ena edició del Festival Internacional de Cine de Menorca i dins de la seva secció Talent Jove, la nostra alumna de Batxillerat Caterina Lumina va resultar agraciada amb el premi, dotat de 500€.

Aquesta secció dedicada als creadors més joves procedents de totes les Balears va ser integrada dins l’organigrama del Festival en la convocatòria de l’any passat.

El seu objectiu directe és fer aflorar el talent que encara no ha sortit a la llum.

La projecció dels curtmetratges presentats a concurs es va realitzar a l’Orfeó Maonès.

Si hem d’aplaudir l’esforç de l’organització per poder dur a terme el Festival malgrat totes les limitacions de la pandèmia, igualment hem d’elogiar la feina feta per tots els concursants i específicament la de na Caterina. Durant els moments més durs del confinament, març i abril, va enregistrar les imatges, totes dins el marc estricte del seu domicili, amb el recolzament familiar davant la càmera, i va crear la seva peça audiovisual que, no només va tenir el nivell adequat per respondre a l’assignatura de Cultura Audiovisual, sinó que, com hem assenyalat, va guanyar el premi Talent Jove.

La creació, en aquest cas d’un curt, s’ha demostrat com un incentiu dins del procés d’ensenyament i un incentiu per fer volar la imaginació i defugir els límits imposats pel confinament.

Malgrat la seva joventut, na Caterina ha proposat una reflexió crítica al voltant de la pressió social sobre el cos de les dones i les inseguretats que han d’afrontar les adolescents. Són quatre minuts per desenvolupar un tema permanentment actual, ajudat per l’atractiu visual, que obté de la variació de plans i control de càmera.

ENHORABONA CATERINA!!!!

INFORMACIÓ DE LA UIB PER A FUTURS UNIVERSITARIS

Programa d'orientació i transició a la Universitat (PortUIB):

Activitats virtuals

• Trobada amb les famílies (pares i mares d'alumnat de 2n de batxillerat i CFGS). Trobada per informar sobre l’oferta d’estudis de la UIB, preinscripció i matrícula, preus, beques i ajuts...

Materials i recursos

Prova de batxillerat per a l'accés a la Universitat (PBAU)

Admissió als estudis de grau (convocatòria ordinària)

Futur alumnat UIB