CREU-MOSAIC DE SANT JOAN

Al pati nord del centre trobareu una creu-mosaic feta en peces de formigó per l'alumnat de 1r de Formació Professional Bàsica.

Bones festes i enhorabona a l'equip docent d'aquest fantàstic grup !!

IMG 20190621 WA0000bis

IES SKILLS QUADRADO '19

Amb la finalitat de posar a l’alumnat de Formació Professional en situació competitiva perquè puguin demostrar les seves habilitats i destreses professionals, durant la passada setmana (del 28 al 31 de maig) es van celebrar al nostre centre les IES Skills. Aquestes competicions, també tenen com a finalitat promocionar, potenciar i fer difusió de la formació professional, així com impulsar els estudis de formació professional i difondre les bones pràctiques dels alumnes als centres educatius i en la societat en general. Entre aquests objectius, és una part fonamental potenciar la relació entre els centres educatius i les empreses i també proporcionar un punt de trobada entre l’alumnat, el professorat i les empreses relacionades amb el seu sector.

D’aquesta forma, s’ha impulsat que durant aquests dies ens hagin visitat alumnes d’ESO de diferents centres menorquins. D’aquesta manera els alumnes visitants han pogut copsar de primera mà en què consisteixen les nostres especialitats de “Manteniment Electromecànic”, “Instal·lacions frigorífiques i Climatització” de Grau Mitjà i també l’especialitat de “Manteniment Bàsic d’Edificis” de l’etapa de Formació Bàsica.

Els Skills que enguany han enfrontat als nostres alumnes han sigut els següents:

• GRAU MITJÀ:
    • Fabricació Mecànica: Els alumnes han hagut de fabricar una peça amb el torn, a partir d’un croquis que especificava tant la forma, les dimensions, l’acabat superficial i també la seqüència de mecanització prevista (cilindrat i refrentat bàsic, ranurat de desbast, perfilat de desbast i acabat manual) .
    • Instal·lacions Elèctriques: Els alumnes han fet la instal·lació d’un automatisme d’inversió de gir d’un motor sense aturada prèvia. La pràctica va partir de l’esquema bàsic al qual una volta interpretat, s’hi havia d’afegir la senyalització per després fer el muntatge definitiu.
    • Automatismes Pneumàtics i Hidràulics: L’alumnat ha hagut fet la instal·lació electró-pneumàtica i la programació (autòmat) per l’accionament i control d’una premsa amb sistemes de seguretat per aturada d’emergència, barrera protectora i doble polsador simultani. També s’han incorporat les senyalitzacions i missatges de possibles avaries i advertències pel correcte funcionament del sistema.

• FORMACIÓ BÀSICA:
    • Lampisteria i Calefacció Bàsica: amb el muntatge complert de la instal·lació d’aigua (AFS i ACS) d’un bany domèstic. Aquest skill també ha incorcopat la instal·lació elèctrica d’aquesta part d’una vivenda.

Tant a Grau Mitjà com a Formació Bàsics el nivell de competitivitat de l’alumnat ha sigut molt alt i prova d’això es que els resultats finals han sigut ben ajustats. Per tant, el professorat ha valorat molt positivament la implicació i l’esforç que han mostrat la majoria d’alumnes i la motivació que suposa per l’alumnat poder constatar que, tot i ser alumnes de 1r curs, el seu grau de competència en l’especialitat comença a ser prou important.

Els guanyadors en els dos nivells han sigut els següents alumnes:

• FORMACIÓ BÀSICA:
    • 1r. Sergi Benejam
    • 2n. Agustín Baez i Ivan Ruiz
    • 3r. Yasin Bouzarda

• GRAU MITJÀ:
    • 1r. Joan Taltavull
    • 2n. Martí Preto
    • 3r. Sergi Orasio i Toni Marques

SORTIDA DEL CICLE ELECTROMECÀNIC A GESA-ENDESA I EL CASERIO

Abans d’acabar el 2n trimestre, els alumnes de Grau mitjà de Manteniment electromecànic del nostre centre van fer una sortida didàctica molt profitosa. En primer lloc van visitar la Central tèrmica d’electricitat de Gesa-Endesa al port de Maó, on van poder veure de primera mà el funcionament de les cinc turbines a gasoil i els tres motors diesel gegants que fabriquen diàriament l’electricitat que consumim. A la visita, ens van poder explicar el funcionament en general de la central elèctrica i també els detalls del manteniment mecànic de les diferents peces dels motors.
Després van visitar la fàbrica de El Caserio, a POIMA, on van veure tot el procés de fabricació dels famosos “quesitos” i veure els tallers mecànics que s’encarreguen de la reparació i funcionament de tota la maquinària, les 24 hores del dia.
Una excel·lent sortida per conèixer les sortides professionals dels nostres cicles i on els alumnes van veure aplicacions reals dels seus estudis.

gesa

fotografies