ALUMNES PREMIATS

PREMI TALENT JOVE DEL FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE DE MENORCA

En el marc de la celebració de la 5ena edició del Festival Internacional de Cine de Menorca i dins de la seva secció Talent Jove, la nostra alumna de Batxillerat Caterina Lumina va resultar agraciada amb el premi, dotat de 500€.

Aquesta secció dedicada als creadors més joves procedents de totes les Balears va ser integrada dins l’organigrama del Festival en la convocatòria de l’any passat.

El seu objectiu directe és fer aflorar el talent que encara no ha sortit a la llum.

La projecció dels curtmetratges presentats a concurs es va realitzar a l’Orfeó Maonès.

Si hem d’aplaudir l’esforç de l’organització per poder dur a terme el Festival malgrat totes les limitacions de la pandèmia, igualment hem d’elogiar la feina feta per tots els concursants i específicament la de na Caterina. Durant els moments més durs del confinament, març i abril, va enregistrar les imatges, totes dins el marc estricte del seu domicili, amb el recolzament familiar davant la càmera, i va crear la seva peça audiovisual que, no només va tenir el nivell adequat per respondre a l’assignatura de Cultura Audiovisual, sinó que, com hem assenyalat, va guanyar el premi Talent Jove.

La creació, en aquest cas d’un curt, s’ha demostrat com un incentiu dins del procés d’ensenyament i un incentiu per fer volar la imaginació i defugir els límits imposats pel confinament.

Malgrat la seva joventut, na Caterina ha proposat una reflexió crítica al voltant de la pressió social sobre el cos de les dones i les inseguretats que han d’afrontar les adolescents. Són quatre minuts per desenvolupar un tema permanentment actual, ajudat per l’atractiu visual, que obté de la variació de plans i control de càmera.

ENHORABONA CATERINA!!!!

OLIMPÍADA DE BIOLOGIA 2020

Blanca Triay

Blanca Triay Carretero de 2n de batxillerat ha participat a la quinzena edició de l'Olimpíada de Biologia, on ha aconseguit el millor resultat de Menorca. El concurs ha comptat amb la participació de 124 alumnes de 43 centres de les Illes Balears. Per illes hi han participat 88 alumnes de 27 centres de Mallorca, 17 alumnes de 5 centres de Menorca i 19 alumnes de 6 centres d'Eivissa i Formentera.

Enhorabona Blanca!

PREMI CONCURS MINORICA DE CULTURA GRECOLLATINA

Dues alumnes de l'IES Josep Maria Quadrado han obtingut premi al concurs MINORICA de cultura grecollatina, convocat per la Secció Balear de la Societat Espanyola d'Estudis Clàssics (SEEC), que va ser celebrat el 17 de maig de 2019 a l'IES Joan Ramis i Ramis de Maó.

Na Cloe Arguimbau Gómez, alumna de Llatí de 4t d'ESO, ha obtingut el segon premi en la categoria d'ESO i na Blanca Noguera Coll, alumna de 1r de Batxillerat d'Humanitats, ha obtingut el tercer premi en la categoria de Batxillerat.

Dijous, 27 de juny de 2019, va tenir lloc la cerimònia de lliurament de premis a la sala d'actes de l'IES Joan Ramis i Ramis, amb assistència de les famílies dels premiats i el professorat de llengües i cultura clàssiques dels centres.

IMG 4304 bis