BARRERES ARQUITECTÒNIQUES

ACCESSIBILITAT CONTRA BARRERES ARQUITECTÒNIQUES I DE COMUNICACIÓ A 4t d'ESO

DSC00006En Pepe Capella, professional de la Fundació   per a persones amb discapacitat de Menorca, ens ha vingut a explicar les barreres arquitectòniques i de comunicació que es poden trobar al nostre voltant.
Tanmateix, es tracta de prendre consciència que, si hi posam tots de la nostra part, prou persones podran conviure i interactuar amb autonomia i, sobretot, recordar que "la pitjor discapacitat és la de no adonar-nos que tots som iguals".
Pepe, moltes gràcies per la teva presència i la teva implicació per intentar que la nostra ciutat sigui, cada vegada més, una ciutat accessible i adaptada.

.

IOGA A 4T D'ESO

P1070157ELS ALUMNES DE 4t D'ESO B MEDITEN I ES RELAXEN FENT IOGA

Arran de la iniciativa del grup de feina d'Ètica sobre el Premi Nobel de la Pau de 1989, el Dalai Lama, hem pogut disfrutar aquest dilluns d'una sessió de Ioga impartida per na Rosa Carreras. Ha estat una sessió ben aprofitada i hem après diferents tècniques de meditació, concentració i relaxació.
Des d'aquí volem donar les gràcies més sinceres a na Rosa i et volem enviar molta energia positiva per a tu i per a tots els que t'estimen i estimes. Moltes gràcies Rosa!

.

CLASSE PRÀCTICA DE PSICOLOGIA I EDUCACIÓ ANIMAL

Alguns s’han estranyat quan han vist un cavall de Sant Joan per la finestra de la seva classe, i és que la classe de Psicologia de 2n de batxillerat ha convidat Miquel Marquès, un experimentat entrenador i ensinistrador de cavalls de raça menorquina, a fer una xerrada. El pati nord del centre ha esdevingut un lloc ideal com podreu apreciar a les fotografies.
Certament encara queda per a Sant Joan, però nosaltres hem volgut la presència del cavall per estudiar com és el procés d’educació d’aquests animals. A l’assignatura de Psicologia hem estudiat com aprenen els animals des de diferents enfocaments teòrics i ara faltava la visió directa d’un especialista. Hem pogut conèixer com es fa la selecció d’aquests animals; allò que és per naixement i allò que poden aprendre. També com s’eduquen i quin és el seu grau d'intel·ligència.
Després de la teoria, la pràctica. No han faltat voluntaris de la valenta classe de Psicologia per colcar l’animal. Una classe ben instructiva. Volem agrair a Miquel Marquès i família la seva col·laboració desinteressada, ja que “tota la tribu fem escola”. Molta sort.

foto 4P1070046
P1070050 P1070051

.

L'INSTITUT A L'ÍNDIA

Alumnes de l’IES Josep M. Quadrado: la vostra escola ja ha estat inaugurada! Quin dia més gran per a tots i totes, els d’aquí i els d’allà….Com deia en Vicenç Ferrer, les petites accions sumen i en fan una de molt gran. I en aquest cas, és tan gran com una escola!

Els habitants de Gulyam no oblidaran mai el dia 8 de juny. A partir d’aquesta setmana 1.523 famílies indies i una població de 8.390 habitants compten amb un nou edifici que es convertirà en el cor neuràlgic de la comunitat.

.

Llegeix més...

Albert Camus Sintes al Cercle Artístic

CIMG2161
Arran de l'intercanvi dels alumnes de  Valence, que han estat amb noltros del dia 7  fins el 14 de març, i els nostres alumnes de Francès, el dilluns, 12, a les 20 h es va celebrar al Cercle Artístic, una sessió per donar a conèixer la figura, de descendència menorquina (fixau-vos en el segon llinatge) Albert Camus Sintes. Hi van intervenir la professora de Literatura de l'institut francès, la sra.  Pascal, i els professors del Quadrado Joan López i Nito Ferrer.
.

Filoreflex

Bloc del deparament Filosofia
filoreflex
.