GIRONA. DILLUNS 23 DE MARÇ DE 2015

IMG 3925"Aquí va la segona entrega del velo-bici 2015, dia marcat per la incertesa de sí pluja o no pluja que ha acabat amb la victòria, per sort, de la segona opció. Aquesta segona ruta, habitual i inexcusable, ha estat la ruta de les ermites, de 26´5 km de puja i baixa amb una altura màxima de 536 metres. Després de l'exposició dels alumnes de Santa Coloma i de la revisió de velos hem anat a conèixer dos indrets relacionats amb la formació professional que s'imparteix a la comarca de La Selva. Així, hem vist un parc destinat a la formació d'alumnes que s'especialitzen en la creació de xarxes elèctriques aèries i hem visitat el centre on imparteixen estudis relacionats amb jardineria i explotacions forestals.
Seguidament hem enfilat ja pròpiament el que és la ruta de les ermites i hem començat una dura ascensió cap a l'ermita d'Argimon, una espècie de muntanya del Toro que, com podeu imaginar, ha fet les delícies de la majoria dels expedicionaris autòctons i menorquins. Un cop a dalt, tot i que no hem pogut acabar de gaudir de les incomparables vistes que aquest indret ens ofereix degut a la mala visibilitat del dia, sí que hem "esmorzat" i descansat un poquet. Després d'això hem partit en direcció a la segona de les ermites que hem vist avui, la del monestir de Sant Pere Cercada, on hem fet una breu exposició sobre l'època feudal i l'art romànic. Després d'això hem anat baixant cap a l'ermita i el castell de Farners, el que ve a ser el Sant Joan de Missa d'aquí. Allà hem dinat i hem visitat el castell, des de la torre de l'homenatge del qual hem fet algunes fotos ben interessants.
Sense poder-hi fer tot el temps que hauríem desitjat, finalment hem completat el descens fins al parc de Sant Salvador, un preciós parc urbà que és la porta d'entrada a Santa Coloma quan hi vas des de les muntanyes. Avui hem hagut d'acabar prest per tenir temps tothom de dutxar-se i posar-se ben maco, ja que a les 6'30 teníem que ser tots a la biblioteca pública del poble, on cada any ens reben l'alcalde i la regidora d'educació i ens fan una càlida rebuda, amenitzada al final amb les famoses galetes que donen fama a la localitat.
I així hem acabat la jornada, degustant galetes, tot i que alguns i algunes, que encara no havien recuperat tot el sucre perdut durant el dia, s'han acomiadat afirmant que anaven a comprar algunes "xutxes" més."

Imatges del dia...

.