PRESENTACIÓ BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES CURS 2024-2025
- Detalls
- Categoria: Secretaria
- Publicat el Dimecres, 13 Març 2024 11:25
Un total de 39 obres s'han presentat a l'edició d'enguany del premi de narració escolar que convoca el Consell Insular de Menorca de Francesc de Borja Moll: 21 obres en la modalitat de narració escrita d'alumnes d'ESO i 18 en la modalitat de narració escrita de batxillerat.
Els premis es van atorgar aquest passat divendres 3 de maig a la Casa de Cultura de Ciutadella amb el resultat del primer premi de la categoria d'ESO per a l'alumna de 3r ESO del nostre centre Júlia Sintes Landa amb la rondalla Gràcies a la curiositat.
Foto del Diari Menorca (Notícia de dia 4 de maig de 2024)
Divendres 3 de maig, algunes alumnes de 2n d'Arts escèniques del nostre centre vam participar en la cloenda del projecte MAP Teatre a Artà.
Aquest projecte de la Conselleria té com a objectiu ajudar a desenvolupar l’expressió artística com a vehicle de comunicació i comprensió dels éssers humans. Durant aquest curs, hi hem participat els alumnes de 1r i 2n d'Arts Escèniques. La tasca final consistia en la realització d'un curtmetratge i, com a colofó final, la projecció al teatre d'Artà.
L'aventura va començar ben aviat, ja que per arribar a Artà hi ha unes quantes hores de viatge. Vam partir a les 7 de l'aeroport de Maó, i, en arribar a Palma, vam compartir autobús amb els alumnes de l'institut palmesà, Ses Estacions. Vam arribar a Artà damunt les 10, i després de fer una volta pel centre i ben berenar, ens vam dirigir al teatre de la ciutat. Allí ens esperava en Pere Mascaró, coordinador del projecte. Durant tot el matí, vam gaudir dels treballs finals dels centres adscrits al programa i, al final, hi va haver una actuació d'improvisació ben divertida. Val a dir que ens vam ben emocionar en veure el nostre curt en pantalla gran. Després de tantes setmanes de feina. Quins nirvis!!
Un cop acabada la cloenda, vam tornar a agafar el bus cap a Palma, ens vam acomiadar dels professors i alumnat de Ses Estacions, als quals agraïm moltíssim la seva ajuda logística, i ens vam encaminar cap al Teatre Principal. Allà ens esperava na Beatriu Solivella, encarregada de l'àrea educativa. Tot i ser un dia molt intens per a ella, ens va regalar una visita guiada pels racons més inaccessibles de l'edifici i ens en va explicar la seva història. També vam tenir l'oportunitat de parlar amb el sastre del teatre que ens va fer cinc cèntims sobre el funcionament del vestuari de les grans produccions, i de veure com preparaven algunes de les actrius per a la representació de La Casa de Bernarda Alba, que es feia al capvespre. Tot un luxe!! Des d'aquí volem manifestar el nostre agraïment a na Beatriu que ens va donar aquesta oportunitat.
Després de la visita al teatre, ja eren prop de les cinc, així que vam aprofitar per anar a menjar un poc i descansar. Vam acabar la nostra aventura per terres mallorquines, fent una volteta pel centre de Palma i, ja cap a les 8, directes a l'aeroport per tornar cap a casa.
Podem dir que va ser un dia ben complet i ple d'emocions!!!
El passat divendres 26 d'abril, durant la setmana de Sant Jordi, el nostre centre va rebre la visita d'una representació de l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears. Aquesta activitat anava dirigida a l'alumnat d'Arts Escèniques, però també a tots els alumnes interessats.
L'alumnat assistent va poder gaudir d'una original actuació de dos exalumnes que van presentar una recreació molt personal del clàssic de Shakespeare, Macbeth. I a continuació, la secretaria de l'Escola va presentar el centre i la seva oferta acadèmica. Finalment, van acabar la intervenció amb un torn obert de preguntes que va ser molt profitós per tots els nostres alumnes.
Des del centre volem agrair la disponibilitat de l'ESADIB per a poder dur a terme aquesta actuació.
El Ministeri d'Educació i Formació Professional ha convocat ajudes per alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu per al curs 2024-2025. El termini per sol·licitar la beca és del 30 d'abril al 13 de setembre de 2024.
1. Aquestes ajudes estan destinades a alumnes que presenten:
2. Aclariments del tràmit per a les famílies
Més informació a la pàgina web del Ministeri d'Educació
Vet aquí unes persones que tenien un projecte de Dinamització lingüística, i per fer honor a la seva denominació es van plantejar una llegenda de dracs i roses, que fos dinàmica, però tan dinàmica com ho pot ser la pròpia vida amb el devenir dels dies.
Les cavalleres d’aquest projecte van comentar les seves propostes i al final, una munió de persones arribades de diferents departaments i especialitats es van unir a una causa tan noble, que no era ni més ni menys que rendir homenatge als llibres.
Aiii!, els llibres, aquests objectes que ens fan somiar, viatjar, i sobretot, parlar d’ells... de tal manera que no només aprofundim en les nostres emocions, sinó també en les d’aquelles persones que han compartit la nostra lectura.
Llibres de diferents extensions, formats, colors, temàtiques, estils i llengües, llibres que ens permeten viure tal varietat d’experiències com les que han vivenciat les persones de la comunitat del nostre centre.
I així és com s’ha pogut gaudir de recomanacions literàries i de microrelats ben interessants escrits pels alumnes. Amb la col·laboració valuosa del departament de Música, s’ha fet possible la combinació de poemes amb notes precioses i fer una mica més festiva aquesta llegenda.
Cavallers i cavalleres de batxillerat també han emprat la riquesa i el registre del llenguatge per a representar una obra de teatre i l’alumnat de 2n d’ESO s’ha emportat una part ben lúdica en poder gaudir d’un Bingo de paraules.
Per poder allargar la vida dels llibres, s’ha realitzat un intercanvi de segona mà en el qual han participat alumnes i professorat i ha estat ben polit veure la il·lusió en els ulls dels “cercadors de llibres” quan trobaven algun petit tresor per emportar-se a casa.
I per fer palesa la riquesa i diversitat del llenguatge i de les paraules, independentment de la llengua en les quals estan escrites, professorat de castellà, francès, alemany, català i anglès, juntament amb altres alumnes ben valents, van amenitzar els patis amb la lectura de poemes.
El nostre drac, vençut amb lletres i no amb espases, potser no ens ha emplenat l’institut de roses, però si de companyerisme, alegria compartida i la sensació d’estar defensant el valor dels llibres, malgrat el pronòstic catastròfic a què ens enfrontem actualment quan s’afirma que algun dia desapareixeran.
Benvolgudes cavalleres, benvolguts cavallers, el drac de la tecnologia no podrà guanyar mai si s’enfronta a un poble disposat a rebel·lar-se.