TECNOESTIU, TALLER D'ESTIU DEL CENTRE BIT MENORCA

Des del CentreBit Menorca estan impulsant un taller d’estiu relacionat amb la fabricació digital per construir un vaixell impulsat per energia solar. La participació serà gratuïta per a joves majors de 12 anys.

Cartell TecnoEstiu 2023

TECNOLOGIA: CONSTRUIR, DIVERTIR I APRENDRE!

Els alumnes de 2n d'ESO han acabat els seus darrers projectes, on han posat en pràctica tots els coneixements adquirits durant el curs: procés tecnològic, dibuix tècnic, electricitat, materials i estructures. Ho han fet construint atraccions de fira i cotxes elèctrics, en acabar han muntat el seu propi parc d'atraccions i també han competit en curses per comprovar quin era el més ràpid. Els resultats han sigut espectaculars i els dissenys molt originals i variats, alguns han afegit un sistema de desconnexió automàtica o un canvi de sentit inclòs!

Finalment, també han col·laborat amb @pftallercreatiu, motoritzant una maqueta del molí de Ciutadella. Tota una experiència que els demostra que l'aprenentatge també pot ser divertit, enhorabona a tots!

Tecnologia 2023 01Tecnologia 2023 05Tecnologia 2023 06

Tecnologia 2023 04Tecnologia 2023 03Tecnologia 2023 02

ELS ALUMNES DE 1r BAT VISITEN LA CENTRAL ELÈCTRICA DE MAÓ

El passat dimarts, l’alumnat de 1r batxillerat de la matèria Tecnologia i Enginyeria I visità les instal·lacions de la Central Elèctrica del port de Maó, dintre el marc de l’estudi dels sistemes energètics.

El recorregut va ser molt interessant, conduït pel cap de la planta, en Pere Fiol, qui ens va explicar el funcionament i curiositats de les instal·lacions.

Més fotografies...

PARTICIPACIÓ EN EL 1r CONGRÉS SECOSTA 2022

El passat divendres 13 de maig, l’alumnat de Cultura Científica de 1r de batxillerat va participar en el 1r Congrés SECOSTA 2022, que s’ha dut a terme al campus de la UIB a Palma, a on ha presentat el seu treball “Nivell del mar: fluctuacions i possibles causes”, fruit dels resultats del seu estudi amb les dades obtingudes pel mareògraf instal·lat el mes de febrer per l’alumnat de Tecnologia Industrial I en el port de Ciutadella.

Podeu descarregar-vos la presentació aquí.

En el marc del congrés, els participants van poder gaudir de les interessants xerrades dels físics i investigadors Damià Gomis, que va dissertar sobre el canvi climàtic, Biel Jordà, coordinador del projecte, que va exposar la importància de l’estudi dels oceans i de Joan Villalonga, que va explicar els efectes del volcà de l’illa de Tonga en l’oceà Pacífic sobre el port de Ciutadella.

S’ha de dir que l’experiència va ser molt positiva per tots ells i elles i van poder sentir-se, per un dia, com autèntics investigadors.

Cal recordar que el projecte SECOSTA, impulsat per la UIB i finançat pel CSIC i l’Institut d’Oceanografia, pretén fer estudis de l’impacte del canvi climàtic sobre el nivell de la mar a la Mediterrània, i les dades de les lectures enregistrades, aportades pel nostre centre, serviran per millorar la seva tasca investigadora.

Dintre l’experiència viscuda per l’alumnat, també hi ha una intervenció de 3 dels participants del projecte, en el programa d’ib3 ràdioNo venim amb manual”, emès diumenge dia 15.

IMG 1763IMG 1761IMG 1756foto grup

MAREÒGRAF DELS ALUMNES DE TECNOLOGIA DE 1R DE BATXILLERAT

La setmana passada, amb els alumnes de 1r de batxillerat de tecnologia, vam anar a muntar el mareògraf del projecte VENOM, posant fi així al projecte que es va iniciar fa 2 cursos amb alumnat de batxillerat d’aquella promoció i que, malauradament, no es va poder acabar per causa de la COVID-19.

Es tracta d’un aparell de mesura autònom que enregistra el nivell de la mar cada minut i servirà per fer un estudi més extens de les marees i rissagues que es produeixen a la mediterrània i la seva relació amb altres fenòmens atmosfèrics.

El mareògraf es complementa amb un barògraf ubicat al mateix institut que enregistra la pressió atmosfèrica i la temperatura en els mateixos intervals que es fa la mesura del nivell de la mar.

Tant el mareògraf com el barògraf es basen en tecnologia arduino i han estat ensamblats i programats per l’alumnat de tecnologia durant aquests anys.

Aquest instrumental forma part de la xarxa del projecte VENOM (Variabilitat Espacial del Nivell de la mar en el Mediterrani Occidental - https://projectevenom.wordpress.com/), promogut per la Universitat de les Illes Balears (UIB), el Centre Oceanogràfic de Balears (COB-IEO) i l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA).

Per més informació podeu consultar la web https://secosta.wordpress.com/.

Cal destacar la col·laboració que en tot moment ens ha oferit el servei de Ports de les Illes Balears.

image 67158785image 67209217image 67212033image 67516929

CONCURS REPTE BIG DATA 2020 D'EDUCAIXA: CONSUM I PRODUCCIÓ SOSTENIBLE

L'alumnat de TIC de 1r de batxillerat participa a un concurs convocat per EDUCAIXA anomenat REPTE BIG DATA 2020 el qual preten fer una reflexió sobre el Consum i la Producció sostenible.

Per presentar el projecte, alguns alumnes participants sol·liciten la col·laboració de tot l'alumnat del centre contestant aquests tres formularis que han preparat.

Enquesta consum i producció sostenible     Enquesta consum responsable     Enquesta formació del reciclatge