INTERCANVI VELO-BICI. CRÒNIQUES DEL VIATGE

Velobici març 2 05

Publicam la notícia de TV3 sobre una història de superació personal viscuda al Velo-Bici d'enguany.

CRÒNICA DE DIVENDRES DIA 24 DE MARÇ

Escrivim aquesta darrera crònica des del vaixell de camí cap a Menorca. El divendres ens vam aixecar amb sentiments oposats, de satisfacció per tot el que estàvem vivint, però sabent que el final de la primera part de l’intercanvi era a prop. En qualsevol cas, l’últim dia també va ser d’allò més intens.

El matí, abans de pujar cap a l’ermita de Farners, un grup d’alumnes ens van explicar que allà hi faríem una cursa d’orientació en grups de 4, i nosaltres els professors/es, històricament guanyadors d’aquest esdeveniment, seríem un dels 25 equips participants. A més, aquest any vam comptar amb l’ajuda de la noia més valenta del velobici, na Mariona, que ens va acompanyar durant part de la prova. Així, vam baixar de les velos i durant unes dues hores ens vam divertir d’allò més completant les 10 fites. Des d’aquí volem agrair als Aligots, professionals de l’entreteniment i curses d’orientació en espais naturals, que ens preparassin una prova tan entretinguda. L’equip guanyador no es sabrà fins que vinguin els gironins a Menorca, però us puc assegurar que els profes ho vam donar tot!!

Cap a les 13:30h i abans d’enfilar la davallada, ens vam fer la tradicional foto d’acomiadament sota un sol esplendorós. La davallada no va ser del tot tranquil·la i es van produir les últimes “derrapadetes” (hem acordat que a Menorca 5 lliscades de roda de la mateixa velo implicaran dia d’exclusió de ruta, i va en serio al·lots!!).
Després, ja a Santa Coloma, les famílies van convidar a tot el grup a un dinar d’agermanament i de comiat per celebrar l’èxit de la primera part de l’intercanvi.

Finalment, a les 17:00h va arribar el moment de fer els parlaments finals a l’institut, agraïments a les famílies per la seva generositat, agraïments als professors/es pel compromís i una sensació agredolça que allò s’acabava, però que en 6 setmanes hi tornàvem! Després, ja us podeu imaginar… les últimes fotos, besades, abraçades i llàgrimes; i més llàgrimes i més abraçades!

A les 18:00h i amb les velos ja carregades als camions vam fer el camí invers al que havíem fet una setmana abans, però segur que sent millors del que érem gràcies a les intenses experiències viscudes i la generositat de tantes i tants. I és que d’això va el velobici, de donar per rebre després; els al·lots i al·lotes intercanvien famílies, intercanvien velos a vegades, intercanvien anècdotes, intercanvien paraules, un clàssic sentir-los tota la setmana mentre vogam repetir les paraules que els fan tanta gràcia: migdiada (per xubec), esmorzar (per berenar), comiat (per despedida) i un llarg etcétera… us puc dir que les calces són les que creen més confusió! És per tots aquests detalls tan viscuts i sentits que el velobici Quadrado-Sta. Coloma de Farners va molt més enllà de ser un viatge escolar més.

De moment, dia 6 de maig ens veurem ben prest a l’estació portuària de Ciutadella per ser uns magnífics amfitrions!

Salut i Velo!

Llegeix més...

VIATGE DE 2n ESO A LA SERRA DEL CADÍ, LA CERDANYA

Aquesta setmana els alumnes de 2n d'ESO han viatjat a la Serra del Cadí, La Cerdanya (Catalunya). Una sortida que ens ha servit per fomentar el companyerisme entre companyes i companys, alhora que hem descobert activitats didàctiques-esportives a l'alta muntanya.

Una xalada!!

(més fotografies aquí)

Descoberta de la neu 2ESO

Tríptic informatiu del viatge.

VISITA UNIVERSITATS DE BARCELONA DELS ALUMNES DE 2n BATXILLERAT

Els dies 22, 23 i 24 de gener 41 alumnes de 2n de Batxillerat van viatjar a Barcelona per conèixer les universitats i el Conservatori del Liceu.

A Barcelona ciutat vam visitar les instal·lacions de la UB, de la UPC, de l’Hospital Universitari de Bellvitge, de la Pompeu Fabra, de la Facultat d’Educació de Mundet, d’INEF (amb l’ajuda d’una exalumna que ens va fer de guia) i la Facultat de Nàutica.

Al Vallès, el recorregut va ser per la UAB i la Facultat d’Arquitectura de la UPC.

Cal destacar dues xerrades molt interessants. Primer, a la Universitat de Barcelona, a l'edifici històric de la plaça Universitat, sobre el futur dels estudis i les demandes de professionals. Segon, a l'Oficina de preinscripció universitària, sobre les proves d'accés i la preinscripció a les universitats, amb consells i exemples pràctics.

Evidentment, també hi va haver temps per a compres, per trobades amb amics i família i per recórrer la ciutat.