DONATIU PER LA MAR VIVA

Per la Mar Viva 01Carlos Salord (Per la Mar Viva) va venir a l'IES a recollir el donatiu que la comunitat educativa va recollir a propòsit de l'arbre de Nadal. Vam aprofitar també els resultats de Plasticvisión, el concurs de plàstics fastigosos que es va dur a terme el passat dia 5 de juny.
A més a més, com a mostra d'agraïment per la seva predisposició i col·laboració, des de la CMA se'l va obsequiar amb un Boc & Roll característic del centre.

Esperem les vacances, satisfets de la feina feta i somiant amb projectes nous per al pròxim curs.

BERENAM I REFLEXIONAM PER A CELEBRAR EL DIA DEL MEDI AMBIENT

Al nostre benvolgut centre vam començar la setmana amb un pati ben festiu. A ritme de batucada, tothom va poder participar en tres activitats diferents:

• Proposar berenars saludables i sostenibles.
  • Triar el plàstic més fastigós del mercat amb la intenció de fer visible el nostre poder com a consumidors i consumidores compromeses.
  • Votar per l'animal del futur més sorprenent fet a partir de material reutilitzat.
  • Tastar fruita de temporada durant el temps d'esbarjo.

Aquí vos deixem alguns testimonis del "bon ambient" que hi va haver: professorat votant, alumnat pensant entrepans, la batucada en plena actuació... i les caixes de fruita gairebé buides abans que sonés el timbre. Ningú va voler quedar-se sense la seva peça! 😉

Moltes gràcies per la vostra participació, cada petita acció suma 🌏

Berenars saludables 01Berenars saludables 02Berenars saludables 03Berenars saludables 04

Berenars saludables 05Berenars saludables 06

ELS ANIMALS DEL FUTUR

Els animals del futur 2023

El passat dia 5 de juny, aprofitant que a l'IES celebràvem el dia Mundial del Medi Ambient, la comunitat educativa va poder votar l'animal del futur que més li agradava. Aquesta tasca, codirigida des de les assignatures de Biologia i Anglès, va originar una exposició d'un centenar d'animals imaginaris dissenyats i construïts per l'alumnat de 1r d'ESO a partir de materials reutilitzats.

Animals futur 02

En la foto podem veure els animals més votats, Flooforus caticoforesticus, realitzat per Penélope Negrete Fillatre i Testuddin amazonican, realitzat per Adrià Mascaró Pons.

Felicitats!!

JA TENIM AULA GUANYADORA!

El grup de 2n ESO B és, per segon any consecutiu, l’aula més amigable i sostenible del centre. Ahir se’ls va comunicar el premi: passar un matí ben divertit a Aquarock.

Enhorabona i que ho gaudiu molt!!

Premi aula amigable 2023 01Premi aula amigable 2023 02

UNA MORERA MÉS AL PATI... I UNES QUANTES FLORETES?

images

Després d’haver gaudit de tenir un bosc a l’institut durant tot el mes de març, vam decidir que havíem de posar una mica més de verd al centre. La CMA, per tal de recordar aquest projecte que tant va agradar a la comunitat educativa, va plantar una morera al pati Sud.

Per una altra banda, al pati que compartim amb altres escoles i entitats de Ciutadella (és a dir, on hi ha la cantina), vam posar llavors de diferents flors, duent a terme la proposta per aquest curs del programa Ciutat Educadora (Ajuntament de Ciutadella).

Morenapati CMA 2023 01Morenapati CMA 2023 02

L'ALUMNAT DE LA CMA VISITA LA PLANTA DE MILÀ

El passat 5 de maig, l’alumnat que ha estat fent feina a la secció de la Comissió Ambiental va poder visitar la Planta de Milà (recentment reformada) amb l’alumnat de 1r d’ESO que va quedar finalista dels Bioenigmes dels 5 Regnes. Amb aquesta sortida, ens vam poder fer una idea ajustada dels residus a la nostra illa.

PlantaMila CMA 2023 02