VISITA CENTRE DE GEOLOGIA DE MENORCA

Els alumnes de 1r d'ESO aquests dies han tingut l'oportunitat de visitar el Centre de Geologia de Menorca (Ferreries). Una visita molt interessant en la qual han conegut de primera mà com el paisatge de Menorca està condicionat de manera determinant per les seves característiques geològiques.

Hem pres molt de gust!

Centre Geologia 1ESO 3 2023Centre Geologia 1ESO 2 2023Centre Geologia 1ESO 3 2023

 

TECNOLOGIA: CONSTRUIR, DIVERTIR I APRENDRE!

Els alumnes de 2n d'ESO han acabat els seus darrers projectes, on han posat en pràctica tots els coneixements adquirits durant el curs: procés tecnològic, dibuix tècnic, electricitat, materials i estructures. Ho han fet construint atraccions de fira i cotxes elèctrics, en acabar han muntat el seu propi parc d'atraccions i també han competit en curses per comprovar quin era el més ràpid. Els resultats han sigut espectaculars i els dissenys molt originals i variats, alguns han afegit un sistema de desconnexió automàtica o un canvi de sentit inclòs!

Finalment, també han col·laborat amb @pftallercreatiu, motoritzant una maqueta del molí de Ciutadella. Tota una experiència que els demostra que l'aprenentatge també pot ser divertit, enhorabona a tots!

Tecnologia 2023 01Tecnologia 2023 05Tecnologia 2023 06

Tecnologia 2023 04Tecnologia 2023 03Tecnologia 2023 02

L'INSTITUT ESTÀ AMB SAVE THE CHILDREN

Des del departament de Filosofia i a l’assignatura de Valors Ètics, ens hem adherit a la campanya de Save the Children. Els alumnes de 2n d’ESO hem fet punts de llibre solidaris i els hem venut per ajudar l'ONG en la seva campanya a favor de la infància. Amb aquest gest hem aconseguit recaptar 206,69 euros.

Gràcies per la col·laboració i aportacions solidàries de tothom!

(Vídeo agraïment de la fundació Save the Children)

2ESO AB2ESO C 1

2ESO D 2ESO E

ELS ALUMNES DE 4t ESO VIATGEN A OLIOLA

Dilluns els joves de 4t d'ESO van emprendre el viatge de final d'etapa a Oliola. De camí cap a Lleida, van fer una visita al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona.

A partir del segon dia, aventures de tot tipus: ràfting, barranquisme, escalada, tir amb arc... aquí una petita mostra de totes les activitats que han fet durant el viatge. Així com també, imatges mentre reposen i carreguen energies des de la casa de colònies l'Era, on han estat allotjats, ben devora el riu Segre.

Quina xalada!!

Viatge Oliona 4ESO 1 3

VISITA DELS ALUMNES DE 3r ESO AL PARC DE BOMBERS

Aquesta setmana un grup d'alumnes de 3r d'ESO han anat a fer una visita al parc de bombers per conèixer de prop la gran tasca que fan. També han tingut l'ocasió de provar el funcionament de les mànegues d'aigua.

Ha estat una visita genial!

Visita bombers 3ESO 3Visita bombers 3ESO 4

ELS ALUMNES DE 1r ESO CONEIXEN L'ESCRIPTOR PONÇ PONS

Un any més, l'escriptor Ponç Pons ha compartit impressions i emocions amb el nostre alumnat de 1r d'ESO, que l'ha rebut i escoltat amb molta il·lusió.
Gràcies pels teus ensenyaments, i per unes pàgines plenes d'aventures que els han fet riure i somiar.

Ponç Pons 2023 1Ponç Pons 2023 2Ponç Pons 2023 4

 

SANT JORDI 2023

Sant Jordi 2023 4La setmana del 17 al 21 d’abril es reprenien les classes després de les vacances de Pasqua. Afortunadament, unes flors plenes de lectures recomanades i tot un seguit d’activitats ens esperaven a alumnes i profes.

Aquest any per tal de celebrar Sant Jordi es van fer un seguit d’activitats en les quals van participar tots els nivells de l’ESO i Batxillerat. Des de recitals de poesia, concursos d’aforismes, lliurament de premis literaris i exposicions de punts de llibre a concerts de diversa índole.

El darrer dia, es va tancar la setmana literària amb un mercat d’intercanvi a l’estil del nostre conegut Green Friday, on tant l’alumnat com el professorat van poder intercanviar llibres. La participació va ser altíssima i les activitats van estar molt ben valorades per la comunitat educativa.

Sant Jordi 2023 2Sant Jordi 2023 1Sant Jordi 2023 3

Imatges de les flors (decoració de l’entrada) i del dia de l’intercanvi de llibres.
A la dreta es pot veure a la nostra companya, Carmen, llegint un fragment del Quixot.