CELEBRAM EL DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT

Per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient la comissió mediambiental del centre ha preparat una venda-donatiu de les bosses confeccionades per l'alumnat de 1r d'ESO davant la plaça del Peix els dies 2 i 3 de juny. Avui ja no hi hem anat perquè la venda-donatiu ha estat un èxit. Moltes gràcies a totes les persones compromeses que s'han atracat i han adquirit una bossa. Com sabeu estan confeccionades per l'alumnat de 1r ESO, amb la tècnica de l'estergit, comprades a Menorca (fomentant el comerç local), de cotó orgànic i respectant els drets dels treballadors en la seva producció. Adjuntam algunes fotos de la jornada d'ahir.

image 50726657image 50430465

image 6483441

Aprofitam per informar-vos que aquest dissabte dia 4 de juny de 18h a 21h l'Àrea de Gestió de Residus de Milà obre les seves instal·lacions per donar a conèixer la nova planta de tractament de residus recentment inaugurada. Cal inscripció prèvia a través de la web de cremenorca.org.
També, diumenge dia 5 de juny, de 10 a 14h teniu l'oportunitat de conèixer el Centre de Recuperació de Fauna Silvestre de Menorca (situat a les Pedreres de s'Hostal, Líthica). Veureu els animals i podreu conèixer la gran feina que s'hi fa. No cal inscripció prèvia.

Ens faria molt il·lusió rebre les vostres fotos i/o impressions/comentaris si aneu a qualcun dels esdeveniments proposat. Podeu enviar-nos-les al correu de la comissió Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Per acabar compartim un vídeo https://www.youtube.com/watch?v=De9AXYN6dUM per reflexionar-hi.

Molta gent petita, en molts llocs petits, fent coses petites, pot canviar el món.

Sigues el canvi que el món necessita!

VENDA DE BOSSES SOLIDÀRIES

Demà dimarts l'alumnat d'IAEE posarà a la venda les "bosses solidàries", serà de dimarts 5 d'abril a dijous 7 d'abril al primer pati a l'entrada de l'institut.

La història de les bosses

La idea neix per contribuir amb un granet d'arena en la lluita contra el canvi climàtic. Amb aquest objectiu, vam pensar de comprar bosses de cotó orgànic, fetes amb mà d'obra ètica, tipus totebag. La compra es va fer a través d'un empresari menorquí i vam organitzar un concurs per al disseny (que havia d'estar relacionat amb la terra, l'ecologisme, el canvi climàtic) entre els alumnes que ara fan 3r d'ESO, els quals havien de pintar-les a la matèria de "Projectes". Malauradament, vam estar confinats i tot va quedar "congelat" a la fase del concurs, teníem, fins i tot, ja el guanyador.

Enguany, davant la situació de millora de les mesures covid, vam veure possible reemprendre el projecte per la qual cosa vam tornar a convocar el concurs ja que vam entendre que l'alumnat de primer, que havia de pintar les bosses a "Projectes", havia de sentir-se seu el "logo" o "dibuix". I aquí les tenim. Des d'IAEE, s'ocupen de la venda d'aquest producte solidari. Els guanys estan destinats a la Protectora d'animals.

Hi han participat: "Comissió Ambiental, "Projectes" de 1r d'ESO, el Departament de Plàstica, la matèria d'IAEE, i, especialment, Mercè Orleans, sense els quals la feina no hauria estat possible.

Comissió Ambiental

Venda de bosses solidaries

22 DE MARÇ, DIA MUNDIAL DE L'AIGUA

La Comissió ambiental de l'IES Josep Maria Quadrado ens volem sumar a la celebració mundial del dia de l'aigua.

Hem preparat una exposició que trobareu a l'entrada del centre per reflexionar sobre la quantitat d'aigua dolça disponible al món. Volem convidar tota la Comunitat educativa a prendre consciència sobre l'ús que en fem.

L'alumnat que integra la Comissió Ambiental varen tenir una entrevista amb la regidora de l'Ajuntament de Ciutadella, Noemí Camps, que els va respondre a una sèrie de qüestions sobre l'aigua dolça del nostre municipi. Trobareu les respostes a l'exposició i en aquesta mateixa pàgina.

Dia aigua1Dia aigua2

Dia Aigua3

EL NOSTRE CENTRE, UN DELS GUARDONATS PER LA FEINA DE DIFUSIÓ DE LES BONES PRÀCTIQUES AMBIENTALS

L'IES Josep Maria Quadrado, un dels 4 centres guardonats per la seva feina de difusió de les bones pràctiques ambientals.

Premi ComissióMediambiental

La Conselleria de Medi Ambient i Territori del Govern balear i l'Agència Reserva de Biosfera del Consell Insular han reconegut amb 4 guardons i 8 certificats de participació els centres escolars de Menorca que participen al Programa de Centres Ecoambientals.