PARTICIPACIÓ EN EL 1r CONGRÉS SECOSTA 2022

El passat divendres 13 de maig, l’alumnat de Cultura Científica de 1r de batxillerat va participar en el 1r Congrés SECOSTA 2022, que s’ha dut a terme al campus de la UIB a Palma, a on ha presentat el seu treball “Nivell del mar: fluctuacions i possibles causes”, fruit dels resultats del seu estudi amb les dades obtingudes pel mareògraf instal·lat el mes de febrer per l’alumnat de Tecnologia Industrial I en el port de Ciutadella.

Podeu descarregar-vos la presentació aquí.

En el marc del congrés, els participants van poder gaudir de les interessants xerrades dels físics i investigadors Damià Gomis, que va dissertar sobre el canvi climàtic, Biel Jordà, coordinador del projecte, que va exposar la importància de l’estudi dels oceans i de Joan Villalonga, que va explicar els efectes del volcà de l’illa de Tonga en l’oceà Pacífic sobre el port de Ciutadella.

S’ha de dir que l’experiència va ser molt positiva per tots ells i elles i van poder sentir-se, per un dia, com autèntics investigadors.

Cal recordar que el projecte SECOSTA, impulsat per la UIB i finançat pel CSIC i l’Institut d’Oceanografia, pretén fer estudis de l’impacte del canvi climàtic sobre el nivell de la mar a la Mediterrània, i les dades de les lectures enregistrades, aportades pel nostre centre, serviran per millorar la seva tasca investigadora.

Dintre l’experiència viscuda per l’alumnat, també hi ha una intervenció de 3 dels participants del projecte, en el programa d’ib3 ràdioNo venim amb manual”, emès diumenge dia 15.

IMG 1763IMG 1761IMG 1756

foto grup

SESSIÓ INFORMATIVA BATXILLERAT D'ARTS ESCÈNIQUES

El proper dimecres dia 18 de maig a les 19:30h a la Sala d'actes del centre, tindrà lloc una sessió informativa per presentar el batxillerat d'arts del curs 2022-2023.

BAE 2022 1

XVIII OLIMPÍADA D'ECONOMIA 2022

Marta Pons MartíNa MARTA PONS MARTÍ, el 29 de març, va participar a la XVIII Olimpíada d'Economia organitzada per la UIB i ha quedat en primera posició. L'Olimpíada d'Economia de les Illes Balears constitueix la fase local de l'Olimpíada Espanyola d'Economia. Els tres primers classificats participaran a la fase nacional de la XIII Olimpíada Espanyola d'Economia que es celebrarà a Sevilla els dies 20 a 22 de juny de 2022; de l'organització se n'encarrega la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Pablo de Olavide.

ENHORABONA MARTA!!!

JORNADES PORTES OBERTES VIRTUALS DE LA UIB

Portes obertes virtuals UIB 2022Els dies 1, 4, 5, 6, 7 i 8 d'abril de 2022, en horari de capvespre, la Universitat de les Illes Balears organitza les Jornades de Portes Obertes virtuals, perquè coneguis tota l'oferta d'estudis de graus universitaris que ofereixen.

Programació de les jornades aquí.

Més informació i inscripció a SeràsUIB.

MAREÒGRAF DELS ALUMNES DE TECNOLOGIA DE 1R DE BATXILLERAT

La setmana passada, amb els alumnes de 1r de batxillerat de tecnologia, vam anar a muntar el mareògraf del projecte VENOM, posant fi així al projecte que es va iniciar fa 2 cursos amb alumnat de batxillerat d’aquella promoció i que, malauradament, no es va poder acabar per causa de la COVID-19.

Es tracta d’un aparell de mesura autònom que enregistra el nivell de la mar cada minut i servirà per fer un estudi més extens de les marees i rissagues que es produeixen a la mediterrània i la seva relació amb altres fenòmens atmosfèrics.

El mareògraf es complementa amb un barògraf ubicat al mateix institut que enregistra la pressió atmosfèrica i la temperatura en els mateixos intervals que es fa la mesura del nivell de la mar.

Tant el mareògraf com el barògraf es basen en tecnologia arduino i han estat ensamblats i programats per l’alumnat de tecnologia durant aquests anys.

Aquest instrumental forma part de la xarxa del projecte VENOM (Variabilitat Espacial del Nivell de la mar en el Mediterrani Occidental - https://projectevenom.wordpress.com/), promogut per la Universitat de les Illes Balears (UIB), el Centre Oceanogràfic de Balears (COB-IEO) i l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA).

Per més informació podeu consultar la web https://secosta.wordpress.com/.

Cal destacar la col·laboració que en tot moment ens ha oferit el servei de Ports de les Illes Balears.

image 67158785image 67209217image 67212033image 67516929