PRÀCTIQUES FORMATIVES D'FPB A CATÀNIA (ITÀLIA)

Gràcies al programa europeu de mobilitats Erasmus+ i el projecte de la Conselleria d’Educació EuroFP Balears V, del qual l’IES Josep Maria Quadrado en forma part, dos alumnes d'FPB Manteniment d’Habitatges estan realitzant part de les pràctiques de final de cicle a Catània (Sicília).

Concretament es tracta d'en Pau Hidalgo i d'en Doro Coll que, acompanyats del seu professor, Francesc Miralles, es troben a la ciutat italiana fent de tècnics de manteniment a un hostal, al cèntric i turístic Ostello degli Elefanti, del 30 d’abril al 14 de maig.

En Doro i en Pau fan la seva jornada laboral concentrada al matí i aprofiten les tardes per conèixer la ciutat, la seva gent i la seva cultura. A l’hostal dediquen les seves hores fent manteniment bàsics a les instal·lacions, mobiliari i obra.

Saluti da Minorca, lo fai molto bene!!

IMG 20220430 WA0008IMG 20220501 WA0017IMG 20220502 WA0011IMG 20220502 WA0012IMG 20220430 WA0009

ORIENTACIÓ FP I BATXILLERAT ARTÍSTIC DE MENORCA PER AL CURS 2022-2023

índexS'ha habilitat un sites on trobareu material i informació orientativa de l'oferta de Formació Professional i Batxillerat Artístic de Menorca. Així mateix, trobareu els ellaços de les sessions informatives en línea que ofereixen els instituts de l'illa (caldrà inscripció prèvia).

Sessions orientació FP IES

SESSIONS INFORMATIVES - IES JOSEP M. QUADRADO (més informació aquí):

- Batxillerat Artístic (sessió presencial):                         18 de maig de 19:30 - 20:30h

- FPB de Manteniment d'habitatges:                                 25 de maig de 19:00 - 19:30h

- CFGM de Instal. frigorífiques i de climatització:             25 de maig de 18:00 - 18:30h

- CFGS de Manteniment d'instal. tèrmiques i de fluids:    25 de maig de 19:00 - 20:00h

SORTIDA D'FPB A SON SALOMÓ I LA CREU DE CHANZY

El passat 9 d'abril, el grup de FPB-II de Manteniment d'Habitatges van fer una sortida en bicicleta acompanyats pels professors Francesc Miralles i Sergi Cleofé.
En primer lloc van poder visitar el Parc Fotovoltaic de Son Salomó guiats per un membre (Fel) d'Ona Energia, el qual molt amablement ens va explicar com es produeix l'energia elèctrica mitjançant les plaques solars, a més de molts altres aspectes relacionats.
Després vam arribar fins a l'aparcament de Punta Nati per a deixar-hi les bicicletes i anar caminant pel camí de cavalls fins el codolar de sa Torrenova. Allà vam contemplar el monument en honor a les víctimes i van poder conèixer molts aspectes relacionats amb el naufragi del vapor francès Général Chanzy. Va ser una jornada profitosa i alegre, acompanyada d'un temps atmosfèric immillorable, que l'alumnat va gaudir amb molta il·lusió.

Son Salomo1

Més fotografies aquí.

PROVES LLIURES

Cartell Proves lliures 2022La Conselleria d'Educació i Formació Professional ha convocat les proves lliures per obtenir el títol de tècnic o de tècnic superior i que estan especialment dirigides als estudiants que no poden conciliar la vida laboral i familiar amb l’oferta formativa presencial o a distància. Les persones interessades es poden examinar d'un o més mòduls d'un cicle formatiu de grau mitjà o de grau superior de formació professional sempre que no superin les 660 hores per convocatòria, d’acord amb la durada assignada a cada mòdul pel currículum vigent del títol.

S'ha de fer una prova per a cada un dels mòduls professionals que integren un cicle formatiu, de conformitat amb el desplegament curricular de cada cicle.

VISITA DELS ALUMNES D'FPB AL PALAU SALORT

El dilluns 25 d'octubre el grup de segon d'FPB va poder gaudir de la visita al Palau Salort de Ciutadella, gràcies al programa Salut Jove del Consell Insular de Menorca. El fet d'estudiar com era la societat del segle XVIII i tenir l'oportunitat de realitzar una visita com aquesta, ens ha ajudat a poder aprofundir en el tema i veure in situ com vivia la noblesa d'aquella època. Aprofitem per agrair les explicacions de na Maquen i la bona disponibilitat dels propietaris per oferir una visita com aquesta.

Visita Palau Salort 25 10 21 FPB2