XERRADA DE BERNARDO CAAL ALS ALUMNES DE 4t D'ESO

El dijous 15-2-24 tots els grups de 4t d'ESO van anar al nostre teatre per assistir a la xerrada que va fer el Sr. Bernardo Caal, activista guatemaltec pels Drets Humans. Allà vam poder escoltar de primera mà el testimoni d'una persona que segueix lluitant pels drets dels pobles indígenes d'Amèrica Llatina, concretament pel poble Quitxé, el qual pateix des de fa temps les accions devastadores de grans companyies hidroelèctriques multinacionals. Ens va contar com els prenen les aigües dels rius, els cremen els poblats i els deixen sense les seves terres, culpa de la corrupció política i l'aprofitament dels recursos per part d'empreses de capital estranger. Els actes reivindicatius que Bernardo Caal va liderar a la seva comunitat van tenir com a conseqüència el seu empresonament durant més de 4 anys. La xerrada, junt amb les imatges que va projectar, van ser una mostra de la crua realitat que pateixen els indígenes quitxés.

L'acte va ser organitzat conjuntament per l'STEI i el nostre Departament de Filosofia. A partir d'aquí, Bernardo Caal visitarà diferents ciutats europees per explicar la dura problemàtica que pateix el seu poble i intentar aturar-la conscienciant als diferents governs implicats.

Aprofitem per agrair la visita del Sr. Caal a l'IES Josep Maria Quadrado i per tot allò que ens ha ensenyat.

Moltíssimes gràcies!

Xerrada Bernardo Caal 4t ESO 15 2 24 1Xerrada Bernardo Caal 4t ESO 15 2 24 2

L'INSTITUT ESTÀ AMB SAVE THE CHILDREN

Des del departament de Filosofia i a l’assignatura de Valors Ètics, ens hem adherit a la campanya de Save the Children. Els alumnes de 2n d’ESO hem fet punts de llibre solidaris i els hem venut per ajudar l'ONG en la seva campanya a favor de la infància. Amb aquest gest hem aconseguit recaptar 206,69 euros.

Gràcies per la col·laboració i aportacions solidàries de tothom!

(Vídeo agraïment de la fundació Save the Children)

2ESO AB2ESO C 1

2ESO D 2ESO E

CONCURS D'AFORISMES JOAN FUSTER

IMG 20230324 125108Com una de les activitats del projecte de dinamització lingüística, tot l'alumnat de 1r de batxillerat del nostre centre va participar al Concurs d'Aforismes Joan Fuster, organitzat per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears en el marc de les activitats del 2022, l'Any Joan Fuster. Cada alumne/a va participar amb un màxim de cinc aforismes acompanyats de vídeos curts. D'entre tot l'alumnat, el jurat de l'institut, format pels professors Antoni Vinent, Pilar Gener, Joan Pere Amengual i Sergi Cleofé, van escollir deu finalistes, els quals van concursar en l'àmbit insular per Menorca. Llavors, d'entre tots els participants de Menorca, dues alumnes de 1r de Batxillerat A van ser guardonades en la modalitat de batxillerat:

- IRENE FERNÁNDEZ CASASNOVAS, qui va obtenir el 1r premi consistint en un viatge al País Valencià per visitar alguns espais relacionats amb la figura de Joan Fuster.

- JANA GENER LÓPEZ, la qual rebé el 2n premi consistint en un lot de llibres i entrades per al cinema.

El passat divendres 24-3-23 les dues alumnes guardonades van anar acompanyades pel professor Sergi Cleofé a rebre sengles premis a la Delegació Territorial d'Educació de Maó. Els en van fer el lliurament la directora general de política lingüística, Sra. Beatriu Defior, el delegat insular d'educació, Sr. Joan Marquès i la comissionada de l'Any Fuster, Sra. Josefina Salord.
Volem felicitar a aquestes dues alumnes i animar-les que segueixin escrivint.

Enhorabona!

IMG 20230324 124820IMG 20230324 124858

IV MINIOLIMPÍADA DE FILOSOFIA

08130L'alumne JOSEP ANGLADA ANGLADA de 4t ESO com a participant de la IV Miniolimíada de Filosofia convocada per la Universitat de les Illes Balears i adreçada als alumnes de tercer i quart d'ESO, ha estat PRIMER finalista en la categoria de "Dilema Moral"

Aquí podeu llegir el seu treball premiat.

Enhorabona, Josep!!