ELS ANIMALS DEL FUTUR

Els animals del futur 2023

El passat dia 5 de juny, aprofitant que a l'IES celebràvem el dia Mundial del Medi Ambient, la comunitat educativa va poder votar l'animal del futur que més li agradava. Aquesta tasca, codirigida des de les assignatures de Biologia i Anglès, va originar una exposició d'un centenar d'animals imaginaris dissenyats i construïts per l'alumnat de 1r d'ESO a partir de materials reutilitzats.

Animals futur 02

En la foto podem veure els animals més votats, Flooforus caticoforesticus, realitzat per Penélope Negrete Fillatre i Testuddin amazonican, realitzat per Adrià Mascaró Pons.

Felicitats!!

 

VISITA CENTRE DE GEOLOGIA DE MENORCA

Els alumnes de 1r d'ESO aquests dies han tingut l'oportunitat de visitar el Centre de Geologia de Menorca (Ferreries). Una visita molt interessant en la qual han conegut de primera mà com el paisatge de Menorca està condicionat de manera determinant per les seves característiques geològiques.

Hem pres molt de gust!

Centre Geologia 1ESO 3 2023Centre Geologia 1ESO 2 2023Centre Geologia 1ESO 3 2023

 

TALLER DE BIOTECNOLOGIA DEL PROGRAMA AMGEN TRANSFERCIÈNCIA

PROGRAMA AMGEN TRANSFERCIÈNCIA
Foment de les vocacions cientificotècniques entre l'alumnat de secundària i batxillerat

L'alumnat de les matèries de Cultura Científica i Anatomia Aplicada de 1r de Batxillerat, el passat divendres 4 de Març varen participar, a l’aula-laboratori del centre, en un Taller de Biotecnologia, organitzat per la “Fundació Recerca” d’Amgen, https://transferciencia.fundaciorecerca.cat/, amb la Investigadora predoctoral, Alba Arévalo Lalanne, de l’Instituto de Biología Integrativa de Sistemas (UV-CSIC). La investigadora explicà la seva feina al laboratori, dins el món dels probiòtics, així com diverses tècniques de biologia molecular. Posteriorment els plantejà una activitat pràctica “La cursa per la vacuna contra el mal vermell”, en la què utilitzaren, la tècnica ELISA, un assaig basat en la interacció específica entre antígens i anticossos, que permet detectar a simple vista, per aparició de color, l’expressió d’una proteïna, i en aquest cas, l’expressió de l’antígen per a la vacuna del mal vermell. El Taller va resultar força motivador, per una banda, va permetre una primera presa de contacte amb una tècnica de biologia molecular utilitzada en els laboratoris de recerca i investigació, i per l’altre banda, un contacte directe amb la investigadora, que va resoldre tots els dubtes de l’alumnat sobre determinats estudis universitaris, així com sortides professionals.

El nostre agraïment a la Fundació!

Taller biotecnologia1 petitaTaller biotecnologia2 petita

Taller biotecnologia7 petitaTaller biotecnologia14 petita

Més fotografies aquí

XVII OLIMPÍADA AUTONÒMICA DE BIOLOGIA 2022

08003

En GERARD MESQUIDA CASALÍ, el passat 28 gener, va assistir a la XVII Olimpíada autonòmica de biologia organitzada per la UIB i va quedar en tercera posició. Els tres primers guanyadors, divendres 11 de febrer, es van reunir amb la comissió avaluadora que els explicà el procediment per participar en la fase estatal a Oviedo del 31 de març al 3 d'abril. Vuit dels deu guanyadors d'aquesta fase representaran a Espanya en les olimpíades Internacional i Iberoamericana el mes de juliol.

Enhorabona i molta sort Gerard, serà una gran experiència!

OLIMPÍADA DE BIOLOGIA 2021

07794Na Dori Cursach Anglada, alumna de 2n de batxillerat, va participar el passat 22 de gener a la XVI Olímpíada de Biologia organitzada per la UIB on va aconseguir el millor resultat de Menorca i 5è de Balears.

Enhorabona Dori!