INTERCANVI VELO-BICI. CRÒNIQUES DEL VIATGE

Velobici març 2 05

Publicam la notícia de TV3 sobre una història de superació personal viscuda al Velo-Bici d'enguany.

CRÒNICA DE DIVENDRES DIA 24 DE MARÇ

Escrivim aquesta darrera crònica des del vaixell de camí cap a Menorca. El divendres ens vam aixecar amb sentiments oposats, de satisfacció per tot el que estàvem vivint, però sabent que el final de la primera part de l’intercanvi era a prop. En qualsevol cas, l’últim dia també va ser d’allò més intens.

El matí, abans de pujar cap a l’ermita de Farners, un grup d’alumnes ens van explicar que allà hi faríem una cursa d’orientació en grups de 4, i nosaltres els professors/es, històricament guanyadors d’aquest esdeveniment, seríem un dels 25 equips participants. A més, aquest any vam comptar amb l’ajuda de la noia més valenta del velobici, na Mariona, que ens va acompanyar durant part de la prova. Així, vam baixar de les velos i durant unes dues hores ens vam divertir d’allò més completant les 10 fites. Des d’aquí volem agrair als Aligots, professionals de l’entreteniment i curses d’orientació en espais naturals, que ens preparassin una prova tan entretinguda. L’equip guanyador no es sabrà fins que vinguin els gironins a Menorca, però us puc assegurar que els profes ho vam donar tot!!

Cap a les 13:30h i abans d’enfilar la davallada, ens vam fer la tradicional foto d’acomiadament sota un sol esplendorós. La davallada no va ser del tot tranquil·la i es van produir les últimes “derrapadetes” (hem acordat que a Menorca 5 lliscades de roda de la mateixa velo implicaran dia d’exclusió de ruta, i va en serio al·lots!!).
Després, ja a Santa Coloma, les famílies van convidar a tot el grup a un dinar d’agermanament i de comiat per celebrar l’èxit de la primera part de l’intercanvi.

Finalment, a les 17:00h va arribar el moment de fer els parlaments finals a l’institut, agraïments a les famílies per la seva generositat, agraïments als professors/es pel compromís i una sensació agredolça que allò s’acabava, però que en 6 setmanes hi tornàvem! Després, ja us podeu imaginar… les últimes fotos, besades, abraçades i llàgrimes; i més llàgrimes i més abraçades!

A les 18:00h i amb les velos ja carregades als camions vam fer el camí invers al que havíem fet una setmana abans, però segur que sent millors del que érem gràcies a les intenses experiències viscudes i la generositat de tantes i tants. I és que d’això va el velobici, de donar per rebre després; els al·lots i al·lotes intercanvien famílies, intercanvien velos a vegades, intercanvien anècdotes, intercanvien paraules, un clàssic sentir-los tota la setmana mentre vogam repetir les paraules que els fan tanta gràcia: migdiada (per xubec), esmorzar (per berenar), comiat (per despedida) i un llarg etcétera… us puc dir que les calces són les que creen més confusió! És per tots aquests detalls tan viscuts i sentits que el velobici Quadrado-Sta. Coloma de Farners va molt més enllà de ser un viatge escolar més.

De moment, dia 6 de maig ens veurem ben prest a l’estació portuària de Ciutadella per ser uns magnífics amfitrions!

Salut i Velo!

Llegeix més...