ELS ANIMALS DEL FUTUR

Els animals del futur 2023

El passat dia 5 de juny, aprofitant que a l'IES celebràvem el dia Mundial del Medi Ambient, la comunitat educativa va poder votar l'animal del futur que més li agradava. Aquesta tasca, codirigida des de les assignatures de Biologia i Anglès, va originar una exposició d'un centenar d'animals imaginaris dissenyats i construïts per l'alumnat de 1r d'ESO a partir de materials reutilitzats.

Animals futur 02

En la foto podem veure els animals més votats, Flooforus caticoforesticus, realitzat per Penélope Negrete Fillatre i Testuddin amazonican, realitzat per Adrià Mascaró Pons.

Felicitats!!

JA TENIM AULA GUANYADORA!

El grup de 2n ESO B és, per segon any consecutiu, l’aula més amigable i sostenible del centre. Ahir se’ls va comunicar el premi: passar un matí ben divertit a Aquarock.

Enhorabona i que ho gaudiu molt!!

Premi aula amigable 2023 01Premi aula amigable 2023 02

VISITA CENTRE DE GEOLOGIA DE MENORCA

Els alumnes de 1r d'ESO aquests dies han tingut l'oportunitat de visitar el Centre de Geologia de Menorca (Ferreries). Una visita molt interessant en la qual han conegut de primera mà com el paisatge de Menorca està condicionat de manera determinant per les seves característiques geològiques.

Hem pres molt de gust!

Centre Geologia 1ESO 3 2023Centre Geologia 1ESO 2 2023Centre Geologia 1ESO 3 2023

TECNOLOGIA: CONSTRUIR, DIVERTIR I APRENDRE!

Els alumnes de 2n d'ESO han acabat els seus darrers projectes, on han posat en pràctica tots els coneixements adquirits durant el curs: procés tecnològic, dibuix tècnic, electricitat, materials i estructures. Ho han fet construint atraccions de fira i cotxes elèctrics, en acabar han muntat el seu propi parc d'atraccions i també han competit en curses per comprovar quin era el més ràpid. Els resultats han sigut espectaculars i els dissenys molt originals i variats, alguns han afegit un sistema de desconnexió automàtica o un canvi de sentit inclòs!

Finalment, també han col·laborat amb @pftallercreatiu, motoritzant una maqueta del molí de Ciutadella. Tota una experiència que els demostra que l'aprenentatge també pot ser divertit, enhorabona a tots!

Tecnologia 2023 01Tecnologia 2023 05Tecnologia 2023 06

Tecnologia 2023 04Tecnologia 2023 03Tecnologia 2023 02

L'INSTITUT ESTÀ AMB SAVE THE CHILDREN

Des del departament de Filosofia i a l’assignatura de Valors Ètics, ens hem adherit a la campanya de Save the Children. Els alumnes de 2n d’ESO hem fet punts de llibre solidaris i els hem venut per ajudar l'ONG en la seva campanya a favor de la infància. Amb aquest gest hem aconseguit recaptar 206,69 euros.

Gràcies per la col·laboració i aportacions solidàries de tothom!

(Vídeo agraïment de la fundació Save the Children)

2ESO AB2ESO C 1

2ESO D 2ESO E

ELS ALUMNES DE 4t ESO VIATGEN A OLIOLA

Dilluns els joves de 4t d'ESO van emprendre el viatge de final d'etapa a Oliola. De camí cap a Lleida, van fer una visita al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona.

A partir del segon dia, aventures de tot tipus: ràfting, barranquisme, escalada, tir amb arc... aquí una petita mostra de totes les activitats que han fet durant el viatge. Així com també, imatges mentre reposen i carreguen energies des de la casa de colònies l'Era, on han estat allotjats, ben devora el riu Segre.

Quina xalada!!

Viatge Oliona 4ESO 1 3

VISITA DELS ALUMNES DE 3r ESO AL PARC DE BOMBERS

Aquesta setmana un grup d'alumnes de 3r d'ESO han anat a fer una visita al parc de bombers per conèixer de prop la gran tasca que fan. També han tingut l'ocasió de provar el funcionament de les mànegues d'aigua.

Ha estat una visita genial!

Visita bombers 3ESO 3Visita bombers 3ESO 4