COORDINACIÓ MEDIAMBIENTAL
- Detalls
- Publicat el Dimecres, 16 Mai 2007 18:13
Aquest centre participa en l’agenda 21 escolar del municipi de Ciutadella i ha adquirit un compromís d’implicació emmarcat en unes intencions que determinen possibles accions futures al centre amb un projecte més global (actua localment, pensa globalment):
Els centres educatius de Ciutadella de Menorca, conscients de la problemàtica mediambiental que pateix el nostre planeta i del paper que tots i totes podem jugar per tal de trobar solucions a aquests problemes des de la nostra acció quotidiana, APOSTEM i ENS COMPROMETEM a impulsar, treballar i desenvolupar la següent
AGENDA 21 ESCOLAR DE CIUTADELLA
1. Treballar els aspectes recollits en aquesta Agenda 21 escolar implicant tota la comunitat educativa del centre: alumnat, professorat, famílies, personal d'administració i serveis, cuina i neteja.
2. Treballar conjuntament amb tota la comunitat educativa de Ciutadella per compartir idees, necessitats, recursos i bones pràctiques en el desenvolupament d'aquesta Agenda 21 escolar.
3. Treballar els projectes i actuacions que es derivin d'aquesta Agenda 21 escolar, amb la implicació activa d'altres agents de la ciutat: administracions, entitats, empreses.
4. Evitar en les nostres accions quotidianes tot allò que meni a situacions d'insostenibilitat en el nostre àmbit d'actuació.
5. Informar i conscienciar per a un tractament adequat i responsable dels residus que produïm.
6. Estalviar, reduir o eliminar el consum de recursos prescindibles que empram quotidianament.
7. Tenir cura de les instal·lacions, equipaments i dels nostres entorns més immediats dins i fora del centre, i reduir el nivell de contaminació de tota mena.
8. Potenciar i divulgar hàbits alimentaris, físics, sanitaris... que millorin la qualitat de vida individual i col·lectiva.
9. Fomentar la convivència harmònica, la integració i la solidaritat amb tothom, evitant la discriminació i la marginació per qualsevol motiu.
10. Fomentar i conscienciar en l'ús de mitjans de transport respectuosos amb el medi ambient en els nostres desplaçaments.
En aquest curs 2006-07 també s’ha designat un professor com a coordinador ambiental amb l’objectiu
d’establir coherència i organització en el tractament dels temes relacionats amb l’educació ambiental, en el marc del reflectit al decàleg anterior.
Proposta d’objectius de la coordinació:
- Educació ambiental de tota la comunitat educativa amb la finalitat de
- Il·lusionar i provocar satisfaccions per la consecució de petites fites i actuacions.
Proposta d’idees u objectius d’acció:
- Encetar el disseny i l’elaboració d’una agenda 21 de centre, que reculli, activi i doni forma a les accions que de forma normal ja es realitzen al centre (recollida selectiva, estalvi energètic, educació, informació i conscienciació per la situació ambiental propera i global, etc.).
- Discussió i l’aplicació d’un “Pla d'ambientalització” a l'IES:
Actuacions previstes:
- Promoció i informació al centre de les ofertes extraescolars relacionades amb l’educació ambiental (exposicions, visites, ...).
- Promoció i coordinació d’activitats puntuals relacionades amb l’educació ambiental (a les tutories, etc.).
- Utilització del recurs que disposem amb l’Agenda Escolar Europea 2005-2006 del medi ambient i el desenvolupament als diferents cursos d’ESO.
- Instal·lació i manteniment a un lloc visible del centre d’un punt d’informació en l’educació ambiental (es proposa una tauló d’anuncis que informi, motivi i capti l’atenció general en la temàtica)
- Elaboració i distribució a alumnes i professors d’una enquesta de sensibilització i coneixement de la situació en el tema de la mobilitat, amb la intenció de provocar i determinar la consciència personal.
- Creació d’una comissió mediambiental de professorat al centre.
- Participació al Programa de Centres Ecoambientals de les Conselleries de Mediambient i d’Educació del Govern Balear, segons convocatòria per el curs actual, que proposa: “Aquells centres que desitgin assessorament tècnic per elaborar programes d’ambientalització de centre, podran sol·licitar-ho a la Conselleria de Medi Ambient, la qual proporcionarà la formació i la informació ambiental necessària al professorat del centre”
- És una evidència que el centre, encapçalat per l’equip directiu, vol fixar l’Educació Ambiental com eix transversal important i evident en el seu funcionament diari, i es necessita i es vol aprofitar qualsevol ajuda i recolzament extern que es pugui aconseguir, com la derivada de la convocatòria d’enguany de participació en el programa de centres ecoambientals.
- Creació d’una comissió mediambiental d’alumnes al centre, iniciant enguany la implicació activa dels alumnes en la gestió mediambiental del centre.
AGENDA 21 ESCOLAR DE CIUTADELLA
1. Treballar els aspectes recollits en aquesta Agenda 21 escolar implicant tota la comunitat educativa del centre: alumnat, professorat, famílies, personal d'administració i serveis, cuina i neteja.
2. Treballar conjuntament amb tota la comunitat educativa de Ciutadella per compartir idees, necessitats, recursos i bones pràctiques en el desenvolupament d'aquesta Agenda 21 escolar.
3. Treballar els projectes i actuacions que es derivin d'aquesta Agenda 21 escolar, amb la implicació activa d'altres agents de la ciutat: administracions, entitats, empreses.
4. Evitar en les nostres accions quotidianes tot allò que meni a situacions d'insostenibilitat en el nostre àmbit d'actuació.
5. Informar i conscienciar per a un tractament adequat i responsable dels residus que produïm.
6. Estalviar, reduir o eliminar el consum de recursos prescindibles que empram quotidianament.
7. Tenir cura de les instal·lacions, equipaments i dels nostres entorns més immediats dins i fora del centre, i reduir el nivell de contaminació de tota mena.
8. Potenciar i divulgar hàbits alimentaris, físics, sanitaris... que millorin la qualitat de vida individual i col·lectiva.
9. Fomentar la convivència harmònica, la integració i la solidaritat amb tothom, evitant la discriminació i la marginació per qualsevol motiu.
10. Fomentar i conscienciar en l'ús de mitjans de transport respectuosos amb el medi ambient en els nostres desplaçaments.
En aquest curs 2006-07 també s’ha designat un professor com a coordinador ambiental amb l’objectiu
d’establir coherència i organització en el tractament dels temes relacionats amb l’educació ambiental, en el marc del reflectit al decàleg anterior.
Proposta d’objectius de la coordinació:
- Educació ambiental de tota la comunitat educativa amb la finalitat de
o Generar hàbits- Sensibilització i coordinació per a la gestió dels recursos materials i energètics, i residus del centre
o Generar actituds
o Generar valors respectuosos amb el medi ambient.
- Il·lusionar i provocar satisfaccions per la consecució de petites fites i actuacions.
Proposta d’idees u objectius d’acció:
- Encetar el disseny i l’elaboració d’una agenda 21 de centre, que reculli, activi i doni forma a les accions que de forma normal ja es realitzen al centre (recollida selectiva, estalvi energètic, educació, informació i conscienciació per la situació ambiental propera i global, etc.).
- Discussió i l’aplicació d’un “Pla d'ambientalització” a l'IES:
o Crear una comissió d’ambientalització amb l’objectiu de condicionar les accions d’educació ambiental del centre
o Elaborar i presentar al centre un projecte per tirar-lo endavant. El projecte hauria de:
* Proposar, organitzar i coordinar les activitats d’educació ambiental
* Impulsar i coordinar el tractament de l’educació ambiental al diferents departaments i òrgans del centre.
* Promoure mesures d’ambientalització amb interès educatiu: tractament de residus, estalvi energètic, ús raonat i conscient de recurssos...
Actuacions previstes:
- Promoció i informació al centre de les ofertes extraescolars relacionades amb l’educació ambiental (exposicions, visites, ...).
- Promoció i coordinació d’activitats puntuals relacionades amb l’educació ambiental (a les tutories, etc.).
- Utilització del recurs que disposem amb l’Agenda Escolar Europea 2005-2006 del medi ambient i el desenvolupament als diferents cursos d’ESO.
- Instal·lació i manteniment a un lloc visible del centre d’un punt d’informació en l’educació ambiental (es proposa una tauló d’anuncis que informi, motivi i capti l’atenció general en la temàtica)
- Elaboració i distribució a alumnes i professors d’una enquesta de sensibilització i coneixement de la situació en el tema de la mobilitat, amb la intenció de provocar i determinar la consciència personal.
- Creació d’una comissió mediambiental de professorat al centre.
- Participació al Programa de Centres Ecoambientals de les Conselleries de Mediambient i d’Educació del Govern Balear, segons convocatòria per el curs actual, que proposa: “Aquells centres que desitgin assessorament tècnic per elaborar programes d’ambientalització de centre, podran sol·licitar-ho a la Conselleria de Medi Ambient, la qual proporcionarà la formació i la informació ambiental necessària al professorat del centre”
- És una evidència que el centre, encapçalat per l’equip directiu, vol fixar l’Educació Ambiental com eix transversal important i evident en el seu funcionament diari, i es necessita i es vol aprofitar qualsevol ajuda i recolzament extern que es pugui aconseguir, com la derivada de la convocatòria d’enguany de participació en el programa de centres ecoambientals.
- Creació d’una comissió mediambiental d’alumnes al centre, iniciant enguany la implicació activa dels alumnes en la gestió mediambiental del centre.