INTERCANVI ALUMNES DE 4ESO A VALENCE (FRANÇA)

Intercanvi França 2023 10

Més fotografies aquí

La setmana passada els alumnes de l'assignatura de Francès de 4t d'ESO van dur a terme la primera part de l'intercanvi amb Valence (França). Una experiència molt polida de la qual ens han explicat alguns detalls:

• Hem començat el dia visitant l'institut Émile Loubet, hem vist la cantina on dinen, hem entrat a la classe de castellà i a una classe de francès per a nouvinguts. Aquesta darrera ha estat molt divertida i hi ha hagut prou interacció entre l'alumnat de diferents orígens del món i els nostres. Tot seguit hem fet ruta turística per Valence i després recepció a l'ajuntament. Ens han explicat la història de l'edifici, el simbolisme de la decoració de la sala de casaments on ens han rebut, ens han parlat de la vida social i econòmica de la ciutat i de com de cada any guanyen població degut a les empreses que cada cop aposten més per establir bases a la seva regió. Després ens han duit a la sala de plens on ens han explicat el funcionament d'aquest tipus d'assemblea i hem segut als llocs dels consellers. Finalment ens han convidat a un petit refrigeri amb sucs de fruita locals i la Pogne (una coca típica de la regió). Després de dinar hem anat al parc de la ciutat on hem fet jocs en equips molt divertits i on s'ha creat un molt bon ambient entre tot l'alumnat.
  • El dia d'avui ha començat amb una visita a la Cité du chocolat, un museu de la xocolata, de la casa Valrhona que es troba a Tain-l'Hermitage. Aquí ens han explicat d'on prové el cacau que consumim i com es transforma des que es cull de l'arbre fins que ens el mengem. Un procés prou llarg i natural al principi. També ens han donat mostres perquè provéssim alguns dels diferents tipus de xocolata que fabriquen. Després ens han fet una demostració de com es fabrica un bombò i de les diferents tècniques per decorar-los. Per acabar, hem entrat a la seva botiga on ens han fet un 10% de descompte en el que compravem. En sortir hem passejat per la vorera del riu Rhon i hem travessat el pont per anar a dinar devora el riu però a la població de Tornon. En haver dinat hem partit a visitar el Palais Idéal, un monument que va construir un sol home, el facteur Cheval (un carter) que va anar recollint pedres durant les seves caminades repartint correspondència. El va construir a l'hort que tenía a ca seva i que va anar ampliant perquè li cabés tot el que anava imaginant el seu cap durant les llargues caminades que feia cada dia. Tothom ha quedat fascinat per la creativitat i tot el que inclou la seva obra. Va anar recopilant informació durant tota la vida que va acabar reflexant en la seva obra. 33 anys li va costar. Tot un geni!