INTERCANVI PIRENA THALASSA. CRÒNIQUES DEL VIATGE

• CRÒNICA DE DIMARTS DIA 21 DE MARÇ aquí
  • CRÒNICA DE DILLUNS DIA 20 DE MARÇ aquí
  • CRÒNICA DE DISSABTE DIA 18 DE MARÇ

Ja hem arribat al Pont de Suert!

El dissabte 18 de març hi va haver un enrenou inusual pels carrers de Ciutadella ja de ben prest. Es van mobilitzar vuitanta famílies per tal de fer arribar els al·lots i les al·lotes que formaven part dels intercanvis de Velo-Bici (amb Santa Coloma de Farners, a Girona) i Pirena-Thalassa (amb El Pont de Suert, tocant els Pirineus) fins a l’estació portuària, amb les maletes i les velos de qui anava a vogar. Maletes ben plenes de tot per a la intensa setmana que ens espera. I també d’il·lusió, nervis i ganes de partir. Després d’un parell d’hores intenses, l’operació embarcament/acomiadament va estar aclarida. Vam deixar algunes mares i pares amb el cor estret, però feliços de veure partir una tropa tan entusiasta.

Ja al vaixell, vam colonitzar una sala de butaques durant deu hores. Vam compartir música (a un volum una mica per sobre del recomanable), converses i xafardejos, jocs de cartes, xubecs interromputs (recordau el que he dit de la música!) i moltes coses més. Misteriosament, no gaires passatgers es van apropar a la nostra àrea! Vam arribar al port de Barcelona després de 10 hores de navegació plàcida i després d’un ràpid transbordament cap al bus. Als integrants de l’expedició Pirena-Thalassa ens esperava un llarg trajecte fins al Pont de Suert.

Una hora després de sortir del port ens vam aturar a l’estació de servei de La Panadella per sopar i estirar les cames. Eren passades les deu de la nit i encara hi faltaven més de dues hores de trajecte. Val a dir que el trajecte es va fer curt, ja que va ser ben amenitzat pel sector “cantaire”, que no sabem com no va perdre la veu. Entre “reguetón” i “reguetón” vam arribar a l’institut del Pont de Suert a quarts d’una, com diuen aquí, on ens esperaven les famílies i les parelles d’acollida. Després de setmanes de converses a Instagram i altres mitjans, va arribar l’hora de conèixer-se en persona. Va ser el moment d’abraçades, de mirades de complicitat i de converses entretallades. Es van viure moments d’eufòria molt intensos, segur que fruit de les emocions acumulades durant tantes hores d’espera. Com que era molt tard, allà mateix ens vam acomiadar i vam marxar a descansar.

El diumenge ha estat un dia familiar per conèixer el poble, els costums… i alguns/es han aprofitat per anar a veure el Barça-Madrid a la seu de la penya barcelonista local. Segur que ja us ho han explicat! Avui comença “es trull” amb gimcana, excursió i altres activitats que ens tenen preparades. Segur que xalarem!