PARTICIPACIÓ EN EL 1r CONGRÉS SECOSTA 2022

El passat divendres 13 de maig, l’alumnat de Cultura Científica de 1r de batxillerat va participar en el 1r Congrés SECOSTA 2022, que s’ha dut a terme al campus de la UIB a Palma, a on ha presentat el seu treball “Nivell del mar: fluctuacions i possibles causes”, fruit dels resultats del seu estudi amb les dades obtingudes pel mareògraf instal·lat el mes de febrer per l’alumnat de Tecnologia Industrial I en el port de Ciutadella.

Podeu descarregar-vos la presentació aquí.

En el marc del congrés, els participants van poder gaudir de les interessants xerrades dels físics i investigadors Damià Gomis, que va dissertar sobre el canvi climàtic, Biel Jordà, coordinador del projecte, que va exposar la importància de l’estudi dels oceans i de Joan Villalonga, que va explicar els efectes del volcà de l’illa de Tonga en l’oceà Pacífic sobre el port de Ciutadella.

S’ha de dir que l’experiència va ser molt positiva per tots ells i elles i van poder sentir-se, per un dia, com autèntics investigadors.

Cal recordar que el projecte SECOSTA, impulsat per la UIB i finançat pel CSIC i l’Institut d’Oceanografia, pretén fer estudis de l’impacte del canvi climàtic sobre el nivell de la mar a la Mediterrània, i les dades de les lectures enregistrades, aportades pel nostre centre, serviran per millorar la seva tasca investigadora.

Dintre l’experiència viscuda per l’alumnat, també hi ha una intervenció de 3 dels participants del projecte, en el programa d’ib3 ràdioNo venim amb manual”, emès diumenge dia 15.

IMG 1763IMG 1761IMG 1756

foto grup