CRÒNIQUES DES DE SANTA COLOMA, DILLUNS 28 DE MARÇ DE 2022

1a ruta 1Avui, dilluns 28 de març, hem començat a vogar oficialment per terres catalanes. El fred del matí santacolomí i els nervis del primer dia, eren presents en tot l’alumnat, tant català com ciutadellenc. Hem deixat velos i hem anat a escoltar la presentació que el primer grup de l’alumnat català havia preparat. Un cop hem tingut clar per on vogaríem, hem anat a fer la foto oficial del programa velo bici 2022. Quin goig! Després hem anat a cercar les velos i els hem fet una petita revisió. I... per fi hem començat a vogar. Els senders, corriols de la zona no deixen indiferent a ningú. Açò sí, la mar no hi era per enlloc i el nostre alumnat ha tingut un poc de record i enyorança. Damunt les 11h del matí hem berenat a Brunyola, un petit poblet de la zona, un bon coc i fruita per agafar forces sempre van bé. Per cert, l’equip de TV3 (televisió catalana) ens ha estat gravant durant tota la ruta i ha entrevistat alguns alumnes (us mantindrem informats quan facin l’emissió). Més tard hem seguit vogant fins a uns camps d’avellana on els pagesos ens han fet una bona explicació del significat del conreu a la zona així com les característiques d’aquest cultiu. Des d’aquí donam les gràcies a “Nuasets”. Seguidament, hem anat cap el Volcà de la Crossa i hem seguit fins les Fonts de Salitja on ens esperava una bona botifarra catalana, patates xurres i fruita. Hem agafat forces per fer els darrers kilòmetres de la ruta i hem anat vorejant el riu Onyar fins a Vilobí d’Onyar per endinsar-nos pel bosc i acabar a Santa Coloma, on la policia, ens ha vingut a cercar per conduïr-nos amb seguretat fins a l’entrada de l’institut.

L’alumnat estava cansat però molt content d’haver completat el primer dia amb nota, són tots uns valents i valentes. Ara toca una bona dutxa i a gaudir del capvespre en família, amics/amigues.

Un èxit! Demà més i millor.

1a ruta 2