CRÒNIQUES DES DE SANTA COLOMA, DISSABTE 26 DE MARÇ DE 2022

20220326 201738El dia tant esperat havia arribat a la fi, ni tan sols els núvols ni les pitjors previsions de mala mar van poder apagar la il·lusió dels nostres alumnes i professors. L'ombra de les restriccions provocades pel maleït virus ens havia acompanyat des de l'inici de curs i ara que l'havíem dissipat no seria el temps borrascós ni unes onades que ens impediria gaudir del que el Velo-bici ens oferia.

Després d'uns moments de trobada amb les famílies ciutadellenques al port i deixar clara la logística, va ser el moment d'iniciar el viatge cap a costes catalanes. Esperonats pel coratge dels que tenen la certesa que estan visquent una experiència que quedarà marcada per sempre en la seva memòria, vàrem baixar en formació de velos la costa del port i vàrem entrar cap dins les entranyes del vaixell. Els nervis dels nostres al·lots i al·lotes es podia sentir de ben enfora pels crits i comentaris fruit de l'exitació.

El viatge amb vaixell no va ser planer, però vàrem demostrar que els illencs portem el mar al nostre interior i la travessa es va dur amb molta dignitat. El grup va poder estrènyer llaços entre ells durant les set llargues hores de viatge.

Patapam! Ja sóm aquí!!! Com va dir Tarradelles. Tremola Catalunya que venim a menjar-nos ho tot!!! Un petit comboi de furgonetes, camions ens varen venir a rebre per tal de transportar els nostres cavalls de batalla (velos) cap a Santa Coloma. Un autobús digne dels millors equips de futbol ens durà a l'encontre de les tant esperades parelles i famílies.

Dins el bus tot són cançons i rialles provocades per la imminent trobada a l'institut. Arribem a Santa Coloma i com cada any i de manera Totalmemt improvisada els càntics de Ciutadella surten de les gargamelles dels nostres joves. Fenomen propi d'un estudi antropològic ja que es repeteix cada any. Des de enfora ens varen rebre els alumnes gironins tot fent-nos senyes amb les llanternes dels seus telèfons mòbils. Ja els veiem les cares, a la fi!!!

Una fusió d'abraçades es va crear entre ciutadallencs i colomencs, després els pares ens reben amb menjar (per na Clara i sa filla) per calmar la famèlica legió d'adolescents. Un acte al gimnàs del centre per presentar als protagonistes de l'intercanvi (professors, parelles i trios d'alumnes) va ser la culminació dels actes previstos pel primer dia de viatge. Els alumnes custodiats per les seves famílies d'acollida i els professors instal·lats a cal pinxo tanquen la crònica de l'inici del programa Velo-bici.