2a FIRA DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA

Cartell Fira de la Ciència

Nota de premsa

II Fira de la Ciència de Menorca - Fundació Rubió i Tudurí

El Departament de Tecnologia de l’IES Josep Maria Quadrado ha estat present en la 2a edició de la Fira de la Ciència de Menorca - Fundació Rubió i Tudurí amb 2 estands, un de l’alumnat de 3r d’ESO i un de 1r de batxillerat, que s’ha dut a terme en el recinte firal de Menorca a Maó.

En l’espai de 3r d’ESO s’han presentat els projectes duts a terme en aquest primer trimestre de curs per part de l’alumnat de la matèria de tecnologia, mostrant l’aplicació de circuits elèctrics. En ell hem pogut veure grues de construcció amb control de moviment, cotxes controlats a distància o maquetes d’habitatges electrificats i a on els visitats han pogut interactuar amb tot el material. L’alumnat del nivell ha estat l’encarregat de presentar-los i resoldre els dubtes dels interessats, sempre sota la supervisió de la professora Lourdes Cortés.

Per altra banda, en l’estand de 1r de batxillerat s’ha presentat una embarcació radiocontrolada que han dissenyat i construït íntegrament l’alumnat de la matèria Tecnologia Industrial I. Aquesta embarcació, anomenada Βάρκα μέτρησης (“Várka métrisis” - vaixell de mesures), forma part del projecte SECOSTA del qual el nostre centre participa junt amb el Departament de Biologia i Geologia, i que servirà per dur a terme una batimetria de la costa de les platges de Menorca (mesura del relleu del fons marí). En aquest cas el professor responsable ha estat Joan Mercadal.

Han estat 4 dies intensos (del dimecres 12 a dissabte 15) a on l’esforç de l’alumnat ha estat recompensat per l’agraïment del públic visitant i el reconeixement de la feina ben feta.

La participació en la fira ha tingut força repercussió en premsa local en tots els mitjans: Escrita, ràdio i TV.

Entrevista en IB3 Ràdio - Programa “al dia” (dilluns 9/02) minut 7 a 21.
Entrevista a Lourdes Cortés en el Diari Menorca (edició impresa de dijous 13/02)
Notícia en IB3 TV (divendres 14/02)

Fira ciència 1

Fira ciència 2  Fira ciència 3  Fira ciència 4