UN ALUMNE DE GS EN FLORENCIA I DUES PROFESSORES A RENDSBURG!

Dani FIUMIp

El passat 4 d'abril, el nostre alumne Daniel Caules que actualment està cursant el cicle formatiu de “Tècnic superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids” va començar a treballar a l'empresa Termohidràulica FIUMI per cursar les seves pràctiques formatives en centre de treball (FCT). Aquesta empresa està relacionada amb el sector de la climatització, calefacció i refrigeració. Dani treballarà allí fins el dia 3 de juny.

Dani ens conta que està gaudint molt del estil de vida a Florència, on està residint a un pis d'estudiants al mateix centre de la ciutat. Diu que la nit Florentina no te res a veure amb la Ciutadellenca, que als Italians els agrada molt sortir per passar la nit conversant, que els companys de feina son molt bona gent i que es troba com en casa...

Des de l'institut cada any ens agrada promoure aquestes mobilitats ja que les considerem con una part imprescindible en la formació de tot professional. Les estades a l'estranger, permet als alumnes ampliar la seva perspectiva del mon, conèixer altres maneres de fer les coses, tant a l'àmbit laboral com personal. A més a més tenen l'oportunitat de conèixer tipus d'instal·lacions que pot ser no existeixen a Menorca i millorar la seva competència lingüística en idiomes estrangers.

Enguany, aquesta oportunitat es veu ampliada també al docents del nostre cicle. Les professores Sandra Cerezo i Cristina Camacho, del nostre cicle formatiu, viatgen el proper dilluns dia 9 de maig a Rendsburg (Alemanya) per formar part d'unes estades d'observació de tres dies de duració a l'institut Berufsbildungszentrum am Nord-Ostsee-Kanal, un institut integrat de Formació Professional on ja desde fa anys està implantada la FP dual, a més a més de la presencial. Aquesta visita està organitzada per la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, que també hi participa junt a una quarantena de professors de totes les illes, i a la que el nostre cicle s'hi ha afegit amb el seu projecte propi d'Educació Superior Erasmus+ 2015. Amb aquesta visita pretenem tenir una apropament a una experiència de FP dual, apropar també les relacions entre els dos instituts per facilitar futures col·laboracions, conèixer les diferents especialitats impartides allí, contactar amb els professors del departament de Reneweable Energy Sources per intercanviar opinions respecte de les diferents polítiques aplicades al respecte en Espanya i Alemanya. I com no, per aprendre idiomes i gaudir molt d'altra cultura.