1. El claustre, com a òrgan de
participació del professorat a l’institut, té la responsabilitat de planificar,
coordinar, avaluar, decidir i, si escau, informar sobre tots els aspectes
docents d’aquest.
2. El claustre serà presidit
pel director, i estarà integrat per la totalitat del professorat que presti
serveis docents a l’institut.
Són competències del claustre:
a) Elevar a l’equip directiu
propostes per a l’elaboració del projecte educatiu de centre, que inclou el
reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic i altres
projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura,
com també per a l’elaboració de la programació general anual.
b) Establir els criteris per a
l’elaboració dels projectes curriculars d’etapa, aprovar-los, avaluar-los i
decidir-ne les possibles modificacions posteriors.
c) Analitzar, aprovar i
avaluar, conforme al projecte educatiu, els aspectes docents de la programació
general anual del centre i informar-la abans de la seva presentació al consell
escolar, com també informar la memòria de final de curs.
d) Aprovar els criteris
pedagògics per a l’elaboració de l’horari de l’alumnat.
e) Aprovar la planificació
general de les sessions d’avaluació i qualificació, i el calendari d’exàmens o
de proves extraordinàries.
f) Fer propostes sobre el pla
d’acció tutorial i la utilització de material didàctic, i coordinar les
funcions referents a orientació, tutoria, avaluació i recuperació de l’alumnat.
g) Aprovar els criteris
pedagògics i organitzatius per a l’elaboració dels horaris del professorat.
h) Promoure iniciatives en
l’àmbit de l’experimentació i de la investigació pedagògica.
i) Fer propostes a la comissió
de coordinació pedagògica per a l’elaboració del pla de formació del
professorat del centre, d’acord amb les seves necessitats.
j) Conèixer el pla
d’activitats complementàries i extraescolars.
k) Elegir el responsable del
professors en el centre de professorat.
l) Conèixer la proposta de
nomenament quant als caps de departament, als tutors i als coordinadors de les
comissions de normalització lingüística, i d’activitats complementàries i
extraescolars.
m) Elegir els seus
representants al consell escolar.
n) Ser informat de les
candidatures a la direcció i dels programes presentats pels candidats.
o) Analitzar i valorar
trimestralment la situació econòmica de l’institut.
p) Analitzar i valorar
l’evolució del rendiment escolar general de l’institut a través dels resultats
de les avaluacions i tots els altres mitjans que es considerin adequats.
q) Conèixer les relacions de
l’institut amb les institucions de l’entorn i amb els centres de treball.
r) Analitzar i valorar els
resultats de l’avaluació del centre que realitzi l’Administració educativa o
qualsevol informe referent al seu funcionament.
s) Col·laborar amb la
Inspecció educativa i amb l’Institut d’avaluació i qualitat del sistema
educatiu en els plans d’avaluació del centre.
t) Realitzar el procés
d’autoavaluació del centre en els aspectes que són de la seva competència,
analitzar el procés d’ensenyament del centre i valorar-lo.
u) Qualsevol altra que li sigui encomanada per disposició de la Conselleria d’Educació i Cultura.