Trobeu el vostre curs ideal

Què vols estudiar?

Orientació Acadèmica

Com triar uns estudis

Tens dubtes sobre com triar uns estudis?

Oferta acadèmica
Si ja has investigat com ets, quin és el teu perfil personal, ha arribat el moment de que comencis a informar-te sobre els diferents tipus d'estudis que existeixen, analitzis les seves característiques i trobis aquells que més s'ajusten al teu perfil.

Existeixen molts tipus de formació: cicles formatius, estudis universitaris, màsters i postgraus o cursos. En funció del teu objectiu, serà més recomanable que en realitzis uns o uns altres.

Els passos per poder triar bé uns estudis són:

1. Consultar tota l'oferta formativa que existeix i els seus requisits d'accés.
2. Fer un llistat de les formacions que t'agradin més.
3. Informar-te de les seves característiques i sortides professionals.
4. Triar!

Per tal d'informar-te bé de les característiques d'uns estudis, a continuació tens el llistat amb els aspectes principals que has d'analitzar:

• Les formes d'accés a aquests estudis: conèixer si, a banda dels requisits generals, existeixen també altres requisits o proves específiques.
  • Els continguts o el pla d'estudis: tot i que el nom dels estudis sigui el mateix, hi poden haver diferencies en funció del centre. A més, és important investigar les especialitzacions que ofereixen.
  • La durada o crèdits ECTS totals.
  • El tipus de títol que s'obté en finalitzar els estudis.
  • El nivell de dificultat.
  • El perfil de les persones que realitzen aquests estudis.
  • El cost dels estudis: pot variar molt en funció de si el centre és públic o privat.
  • Les possibilitats de beques o ajudes: generals o del centre.
  • Les sortides professionals.
  • Explorar els centres (públics i privats) on s'imparteix la mateixa formació o estudis similars.
Una vegada escollits els estudis que voldràs realitzar, arriba el moment de triar el centre on cursar-los.

A continuació pots trobar els criteris que t'ajudaran a triar un centre:

• Horaris i classes.
  • Avaluació (trimestral o semestral).
  • Localització.
  • Les possibilitats de realitzar pràctiques en empreses.
  • Els programes d'intercanvi a l'estranger.
  • Els programes de doble titulació.
  • Els serveis del centre (borsa de feina, aula d'estudis, laboratoris...).
  • El prestigi i reconeixement del centre.
  • El prestigi i reconeixement de l'equip docent.

En funció del tipus de formació que facis, tindran més pes uns criteris o uns altres. En els següents enllaços trobaràs les claus per triar els diferents tipus de centres:

Troba el teu curs i el teu centre al nostre cercador.

I si tens més dubtes sobre com escollir el teu futur, segueix llegint la nostra secció d'orientació.