PREMI CONCURS MINORICA DE CULTURA GRECOLLATINA

Dues alumnes de l'IES Josep Maria Quadrado han obtingut premi al concurs MINORICA de cultura grecollatina, convocat per la Secció Balear de la Societat Espanyola d'Estudis Clàssics (SEEC), que va ser celebrat el 17 de maig de 2019 a l'IES Joan Ramis i Ramis de Maó.

Na Cloe Arguimbau Gómez, alumna de Llatí de 4t d'ESO, ha obtingut el segon premi en la categoria d'ESO i na Blanca Noguera Coll, alumna de 1r de Batxillerat d'Humanitats, ha obtingut el tercer premi en la categoria de Batxillerat.

Dijous, 27 de juny de 2019, va tenir lloc la cerimònia de lliurament de premis a la sala d'actes de l'IES Joan Ramis i Ramis, amb assistència de les famílies dels premiats i el professorat de llengües i cultura clàssiques dels centres.

IMG 4304 bis

CONCURS DE CULTURA GRECOLLATINA 'MINORICA'

Na Maria Rosa Caules Seguí, alumna de 1r de Batxillerat d'Humanitats de l'IES Josep M. Quadrado, ha guanyat el PRIMER PREMI de l'edició 2018 del concurs BALEARICA/MINORICA de cultura grecollatina, celebrat el 4 de maig de 2018 a l'IES Joan Ramis i Ramis de Maó.

IMG 20180601 122200

ENHORABONA!

VIATGE A ROMA I POMPEIA DE L'ALUMNAT DE BATXILLERAT D'HUMANITATS

Els dies 31 de gener i 1, 2, 3 i 4 de febrer 8 alumnes de 1r i 2n de Batxiller d’Humanitats, juntament amb alumnes dels instituts IES Biel Martí i IES Cap de Llevant, van viatjar a Roma, Itàlia. Aquest viatge forma part del programa especial que ofereix en batxillerat humanístic que consisteix a visitar en dos anys Roma i Grècia, centres neuràlgics de la cultura clàssica estudiada a les matèries de Llatí i Grec respectivament.

El dimecres van tenir un primer contacte amb la ciutat passejant pel centre històric: des del Colosseu, passant pel fòrum romà i podent admirar la coneguda Columna Trajana, erigida a començaments del segle II per commemorar la victòria de l’emperador Trajà contra Dàcia. Seguidament, la Piazza Venezia on hi ha el mausoleu de Vittorio Emmanuelle II, considerat el pare de la pàtria italiana. Finalment, van anar a sopar al barri bohemi per excel·lència de Roma, el Trastevere, travessant el riu Tíber.

Colosseo2p

Els altres dies, van assistir a una visita guiada al Colosseu i al Fòrum, on  hi ha la Via Sacra, allà els generals celebraven el triomf, i també la casa de les verges Vestals, qui guardaven el foc sagrat. Els alumnes van pujar a dos dels vuit turons de Roma: el Palatí, on originàriament fa més de 2800 anys es va fundar Roma i el Capitoli, on Ròmul va matar el seu germà Rem suposant el naixement de Roma.

Colosseop

I també, van visitar la Ciutat del Vaticà on van tenir una visita guiada pels seus quilomètrics museus i per la Basílica de Sant Pere. Als Museus Vaticans van poder veure el grup escultòric d’El Laocoont i els seus fills, el Dorífor, l’August de Prima Porta, entre molts altres. També l’Escola d’Atenes a les estances de Rafael, i finalment a l’espectacular Capella Sixtina de Miquel Àngel.

Vaticap

Van poder veure i passejar pels llocs més emblemàtics de la ciutat: el Panteó d’Agrippa, la Piazza Colona, on hi ha la Columna commemorativa de Marc Aureli, i la famosa Fontana di Trevi. També, la Piazza del Cinquecento, la Piazza Reppublica, l’església de Santa Maria de la Vittoria on hi ha L’èxtasi de Santa Teresa de Bernini, Santa Maria la Maggiore, l’Arc del Triomf de Constantí i la Piazza Spagna.

Panteop

Trevip

Piazza Espagnap

El dissabte van fer una excursió a Pompeia, ciutat romana que l’any 79 va ser completament coberta per les cendres provinents de la fatídica erupció del Vesuvi, i al port de Nàpols.

Pompeia2p

A més de la immensa càrrega cultural que els viatgers han adquirit, han pogut gaudir de la seva deliciosa gastronomia.

Alumnes i professors van poder gaudir d’una experiència inoblidable en tots els sentits.

L'alumnat de 1r i 2n de Batxillerat d'Humanitats