Mediambiental

CONCURS AULA AMIGABLE

La setmana passada, el director i dos professors de la comissió mediambiental van fer entrega dels diplomes i premis als dos grups guanyadors del concurs Aula amigable. Els guanyadors del concurs d’aquest curs 2018/19 han estat: en primera posició el grup de 1r ESO B i en segona posició el grup de 1r ESO C.
Gràcies per cuidar el vostre entorn més proper, fer un bon ús dels diferents contenidors i ser responsables amb la calefacció i enllumenat.
1r ESO B va gaudir d'una una sortida en caiac i 1r ESO C d'una excursió a Macarella. Que aquests bons hàbits us acompanyin al llarg de la vida.

La comissió mediambiental us desitja un molt bon estiu!

1rc2npremi bis

caiac 1rB bis

1rc macarella bis

caiac 1rb2 bis

1resoc 2 bis

c4b4821d 4f0a 4fed a637 7a2ae4028362 bis

145c6cdb 72ba 42dd 9026 c50dabaa622a bis

VISITA A L'EXPOSICIÓ "LA MAR DE PLÀSTICS"

Dimecres passat un grup d’11 alumnes de la comissió de Medi Ambient van anar a visitar l’exposició “La Mar de Plàstics” a Ferreries. Vam poder veure la quantitat de residus que un grup de voluntaris havien recollit en un parell de sortides per la costa nord de Menorca. Ens va cridar l’atenció el munt de sabates, sense parella, la majoria de persones adultes, que s’hi van trobar. També vam poder observar el microplàstic present a les nostres platges i al mar i que animals marins consumeixen com aliment i després, nosaltres, consumim. Vam acabar la visita xerrant amb en Jordi i un altre voluntari, els dos, membres de l’associació Per la Mar Viva. De forma espontània, els nostres alumnes es van demanar què podíem fer per reduir aquell desastre i van sortir alternatives al plàstic tals com utilitzar bosses de tela, bòtils reutilitzables, dir NO a productes embolcallats de plàstic, etc. Us deixam unes imatges de la sortida i una de productes amb l’alternativa sostenible. El canvi ha de començar en un mateix.

Comissió de Medi Ambient

IMG 0748 bis IMG 0740 bis IMG 2276 bis

IMG 0753 bis

CONCENTRACIÓ PEL CLIMA

Convidam a tota la Comunitat Educativa de l'IES Josep M. Quadrado a participar a la CONCENTRACIÓ PEL CLIMA convocada per demà capvespre a les 17.30h a la Plaça des Born.

Participau! Us esperam!

WhatsApp Image petit

RECICLAR EL PAPER I EL CARTRÓ DELS EMBOLCALLS DELS REGALS

BONES FESTES DE NADAL

El Nadal, en major o menor mesura, és temps de compres, de regals i de consum, tres fenòmens que immediatament es tradueixen en generació de residus: restes de menjar, bòtils buits, envasos, paper d’embolicar, etc.

RECICLEU EL PAPER I EL CARTRÓ DELS EMBOLCALLS DELS REGALS

L'avantatge més clar del reciclatge és l'assoliment d'importants estalvis en la fabricació de paper nou, tant de costos com de recursos naturals. Per exemple, per fabricar una quantitat de paper nou, equivalent a un paquet de 100 fulls, es necessita aproximadament un arbre de dos metres d'alt, 4.700 Wats/hora d'energia i uns 50 litres d'aigua. En canvi, per fabricar la mateixa quantitat de paper reciclat,

a partir de paper usat, només calen uns 2 diaris vells, uns 1.800 Wats/hora i uns 8 litres d'aigua. A més, la fabricació de paper nou comporta una taxa superior de contaminació de l’aigua i de l’atmosfera.

Què podem fer nosaltres?

Una de les alternatives és la d’evitar l’ús innecessari del paper, com ara els embolcalls superflus. La segona alternativa passa per la reutilització, tot aprofitant, per exemple, el paper de regal per embolicar obsequis nous, paper de diari o provar d’embolicar utilitzant teles.

Finalment, caldrà que tot el paper, cartró i plàstic que no puguem reutilitzar sigui dipositat en els contenidors corresponents per al seu posterior reciclatge industrial. Recordeu que els llaços i el porexpan que alguns productes duen en el seu envoltori no s’ha de dipositar dins el contenidor blau.

La CMA vos desitja unes molt bones festes!

Que passar el temps amb la família i les amistats sigui el millor regal d’aquests dies de festa.

IMG 8535 petit

IMG 8526 petit IMG 8523 petit