LEONARDO 2014-2015

FINALITZA EL PROJECTE LEONARDO DA VINCI 2013-15

Ens és grat comunicar que durant el mes de juliol hem donat per finalitzat el PROJECTE LEONARDO DA VINCI executat pel nostre institut durant el cursos 2013-2015.

El curs passat un alumne, Toni Rodriguez, va realitzar una mobilitat a Jyväskyla, Finlàndia, i el va acompanyar durant la primera setmana la coordinadora de mobilitat Sandra Cerezo. Aquest curs 2014-15, s'han realitzat dues mobilitats de les tres previstes per estudiants en pràctiques (una ha quedat deserta) i la d'un professor acompanyant. Una beca de mobilitat amb destinació a Finlàndia l'ha disfrutada Ferran Melià i l'altre amb destinació a Itàlia, Juan David Loaiza. A Itàlia també hi ha anat el professor tutor de FCT, Salvador Sogorb, juntament amb la coordinadora de mobilitat de FP, Maria Forcada, durant la primera setmana de les estades.

Els tres alumnes becats coincideixen en que l'experiència ha sigut molt bona,  inobidable i que sense cap dubte ho tornarien a repetir.  De la seva memòria de pràctiques, destaquen que han pogut treballar amb instal·lacions de dimensions i tecnologia que a Menorca no existeix.

Com a conclusió del projecte, podem resumir que aquestes mobilitats han proporcionat una experiència,  millora en l'idioma i el desenvolupament personal dels alumne, i han contribuit a que la illa de Menorca compti amb professionals amb un bagatge i una visió més àmplia del es possibilitats tecnològiques del sector.

Podeu consultar  l'informe final presentat al SEPIE (Servicio Español para la internacionalización de la Educación), gestió econòmica, seguiments o memòries, en el departament de cicles formatius.

ENS HAN ACCEPTAT EL PROJECTE ERASMUS+KA102 PELS CURSOS 2015-2017

Esteim d'enhorabona!! Ens han acceptat el projecte que vam presentar el passat mes de febrer per a realitzar mobilitats a l'estranger per alumnes i professors dels cicles formatius de grau mitjà i formació bàsica. Hem obtingut una molt bona puntuació amb 87 d'un total de 100 punts! El nom del projecte és:

imatge erasmus

PROJECTE ERASMUS+ KA102 IES J.M.QUADRADO 2015-17

ENS HAN ACCEPTAT EL PROJECTE ERASMUS+KA102 PELS CURSOS 2015-2017

imatge erasmus

PROJECTE ERASMUS+ KA102 IES J.M.QUADRADO 2015-17

PRÀCTIQUES A ITÀLIA I FINLÀNDIA

L'IES Josep Maria Quadrado envia alumnes en pràctiques a Itàlia i Finlàndia

El passat 12 d'abril tres alumnes del nostre centre, Ferran Melià, J.David Loaiza i Alejandro Fuertes dels cicles formatius de manteniment d'instal·lacions de climatització i refrigeració van partir a realitzar part de les pràctiques formatives en centres de treball (FCT) a Itàlia i Finlàndia, en empreses relacionades amb el sector de la climatització, calefacció i refrigeració.

El professor Salvador Sogorb, el seu tutor de pràctiques els ha acompanyat durant la primera setmana a Itàlia, per tal de mantenir i cercar nous contactes amb empreses i instituts pels propers anys.

foto dpt abans partir

Ferran Melià ja ha començat pràctiques en l'empresa ARE Oy en Jyväskylä (Finlàndia) i Juan David Loaiza en l'empresa Termoidraulica FIUMI a Florència (Itàlia). Tots dos són alumnes de grau mitjà i realitzaran 4 setmanes de pràctiques gràcies al programa de mobilitat europeu LEONARDO DE VINCI.

Alejandro Fuertes, alumne de grau superior, realitzarà dos mesos de pràctiques en l'empresa Idrogas, també a Florència, sota el programa de mobilitat europeu ERASMUS+.

ferran neu    hostel florencia

PRÀCTIQUES A ITÀLIA I FINLÀNDIA

L'IES Josep Maria Quadrado envia alumnes en pràctiques a Itàlia i Finlàndia

EX ALUMNES LEONARDO EXPLIQUEN LA SEVA EXPERIÈNCIA

El passat divendres dos alumnes dels cicles formatius ens van explicar la seva experiència amb el programa Leonardo da Vinci.

Toni Marquès, que actualment estar cursant el segon any del CFGS de Manteniment i instal·lació d'equpis tèrmics i de fluïds, ens va contar la seva estada a Florència, ja fa 7 anys, quan va acabar el CFGM del nostre centre.

I Joan Pons, qui aquest any ha acabat el CFGM d'instal·lacions d'equips de climatització i refrigeració, ens va explicar la seva estada a la ciutat d'Oulo, al nord de Finlàndia, realitzant les pràctiques de FCT del cicle formatiu d'electricitat, el curs 2012-13.

Alumnes i professors dels cicles formatius vam poder gaudir de les seves explicacions i anècdotes, alhora que els alumnes que el proper dia 12 d'abril també han de partir cap a Itàlia i Finlàndia, els hi van poder consultar tots els dubtes que tenien. Va ser una jornada força entretinguda i interessant. Els dos alumnes van coincidir i afirmar fermament, que sense cap dubte, repetirien l'experiència.

IMAG0593 Custom    IMAG0596 Custom