ERASMUS+ 2016-2017

ALUMNE DE GRAU SUPERIOR A RENDSBURG

IMG 20170428 WA0009

El passat 22 de març, el nostre alumne Guillem Moll Truyol que actualment està cursant segon curs del cicle formatiu de “Tècnic superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids” va començar a treballar a l'empresa John Storm, a la ciutat de Rendsburg (Alemanya), per cursar les seves pràctiques formatives en centre de treball (FCT). Aquesta empresa està relacionada amb el sector de climatització i refrigeració, i Guiem està treballant amb diferents operaris . Estarà allí fins el dia 22 de maig.

Llegeix més...

JOB SHADOWING

Un total de 21 docents italians procedents de diverses ciutats de la Toscana italiana (Pisa, Florència, Pistoia, Livorno, Prato, Grosseto, Arrezzo, Siena, Luca i Massa Carrara) i de tots els nivells educatius (infantil, primària, secundària, FP i batxillerat) participen al llarg d’aquesta setmana en un Job Shadowing - període d’observació professional - organitzat per l’IES Josep Maria Quadrado. L’estada formativa és finançada íntegrament amb fons europeus del programa Erasmus + i té com a objectiu que els docents italians puguin aprendre el funcionament i l’organització del sistema educatiu espanyol amb la finalitat de poder dur a terme canvis o millores en els seus respectius centres. Durant el primer dia de l’estada, varen ser rebuts en l’ajuntament de Ciutadella per la batlessa Joana Gomila. A continuació assistiren a les instal·lacions del IES Josep Maria Quadrado, on se’ls va explicar com funciona el nostre sistema educatiu, a més de mostrar-lis les instal·lacions i els equipaments del centre. Una de les activitats programades és la visita a l’IES Maria Àngels Cardona on està previst que puguin degustar el menú elaborat pels alumnes del Cicle Formatiu de l’esmentat centre. A més a més, els docents tindran durant dos dies l’oportunitat d’observar com s’imparteixen les classes tant a l’IES Josep Maria Quadrado com al CEIP Margalida Florit, que en tot moment han volgut participar de forma activa. Així mateix i per concloure la setmana a Menorca, visitaran la Seu Universitària d’Alaior i el poblat de Torre d’en Galmés, com a monument d’interès turístic. Desitgem que l’experiència d’aquest intercanvi sigui gratificant i profitosa i compleixi amb les expectatives esperades en tots els aspectes.

JOB SHADOWING

Carolina Sedze, professora del cicle formatiu de grau mitjà, va assistir a un JOB SHADOWING del 4 al 6 d'abril en Turku (Finlàndia), que tractava sobre instal·lacions de climatització, ventilació i refrigeració.

La experiència ha estat molt enriquidora, ja que s'aprèn un altre mètode de fer feina, es millora les competències lingüístiques en anglès i s'estableixen contactes futurs per enviar alumnes els propers anys.

IMG 5749p  IMG 5894p  IMG 5988p

CONVOCATÒRIA MOBILITAT ERASMUS+K103. ALUMNES GRAU SUPERIOR 2016/2017

Un any mes, l’IES Josep Maria Quadrado promou projectes de mobilitat per aproximar la dimensió i la realitat europea, en els seus àmbits educatius i productius, als ensenyaments de formació professional. Aquest és el segon curs que l’IES Josep Maria Quadrado gestiona el seu propi projecte de mobilitat del programa ERASMUS + d’Educació Superior (KA103).

El 2 de novembre de 2016 s'obrirà el procés de selecció per a la mobilitat d’alumnes del CFGS de Manteniment d’instal·lacions tèrmiques i de fluids, cursant ara 2n curs o que obtingueren el títol del cicle en juny del 2016.

La selecció dels alumnes es farà segons els següents criteris:

• Qualificacions acadèmiques. Cal tenir en compte que és un requisin imprescindible haver aprovat totes les matèries del Cicle per anar a l’estranger.
  • Coneixements dels idiomes necessaris per optar a la plaça de pràctiques.
  • Maduresa personal.

El termini de presentació de sol·licituds acaba el 9 de novembre de 2016.

Tots els alumnes que ho desitgin o tinguin algun dubte poden contactar amb la coordinadora Inmaculada C. Vilar a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..