ERASMUS+ 2014-2015

DINAR DE COORDINADORS DE MENORCA

El passat divendres dia 29 de maig els coordinadors de mobilitat dels instituts  del Pasqual Calbó, Joan Ramis i Ramis Josep Maria Quadrado, amb projectes de mobilitat d'ERASMUS + per cicles de grau superior i projectes LEONARDO per cicles de grau mitjà, ens vam trobar per tal tractar els dubtes surgits arrel del tancament de les convocatòries 2014-15 dels programes actuals. dinar coordinadors 29 maig 15

També vam plantejar el contingut per la proposta d'un curs de formació o seminari per coordinadors de mobilitat, sempre amb la intenció de millorar la nostra tasca i coordinar-nos a nivell de Menorca.

PRÀCTIQUES A ITÀLIA I FINLÀNDIA

L'IES Josep Maria Quadrado envia alumnes en pràctiques a Itàlia i Finlàndia

El passat 12 d'abril tres alumnes del nostre centre, Ferran Melià, J.David Loaiza i Alejandro Fuertes dels cicles formatius de manteniment d'instal·lacions de climatització i refrigeració van partir a realitzar part de les pràctiques formatives en centres de treball (FCT) a Itàlia i Finlàndia, en empreses relacionades amb el sector de la climatització, calefacció i refrigeració.

El professor Salvador Sogorb, el seu tutor de pràctiques els ha acompanyat durant la primera setmana a Itàlia, per tal de mantenir i cercar nous contactes amb empreses i instituts pels propers anys.

Ferran Melià ja ha començat pràctiques en l'empresa ARE Oy en Jyväskylä (Finlàndia) i Juan David Loaiza en l'empresa Termoidraulica FIUMI a Florència (Itàlia). Tots dos són alumnes de grau mitjà i realitzaran 4 setmanes de pràctiques gràcies al programa de mobilitat europeu LEONARDO DE VINCI.

Alejandro Fuertes, alumne de grau superior, realitzarà dos mesos de pràctiques en l'empresa Idrogas, també a Florència, sota el programa de mobilitat europeu ERASMUS+.

PRÀCTIQUES A ITÀLIA I FINLÀNDIA

L'IES Josep Maria Quadrado envia alumnes en pràctiques a Itàlia i Finlàndia

foto dpt abans partir

ferran neu    hostel florencia

EX ALUMNES LEONARDO EXPLIQUEN LA SEVA EXPERIÈNCIA

El passat divendres dos alumnes dels cicles formatius ens van explicar la seva experiència amb el programa Leonardo da Vinci.

Toni Marquès, que actualment estar cursant el segon any del CFGS de Manteniment i instal·lació d'equpis tèrmics i de fluïds, ens va contar la seva estada a Florència, ja fa 7 anys, quan va acabar el CFGM del nostre centre.

I Joan Pons, qui aquest any ha acabat el CFGM d'instal·lacions d'equips de climatització i refrigeració, ens va explicar la seva estada a la ciutat d'Oulo, al nord de Finlàndia, realitzant les pràctiques de FCT del cicle formatiu d'electricitat, el curs 2012-13.

Alumnes i professors dels cicles formatius vam poder gaudir de les seves explicacions i anècdotes, alhora que els alumnes que el proper dia 12 d'abril també han de partir cap a Itàlia i Finlàndia, els hi van poder consultar tots els dubtes que tenien. Va ser una jornada força entretinguda i interessant. Els dos alumnes van coincidir i afirmar fermament, que sense cap dubte, repetirien l'experiència.

IMAG0593 Custom    IMAG0596 Custom

PREPARAM LES ESTADES A ITÀLIA I FINLÀNDIA

Els alumnes del cicle formatiu de grau mitjà i superior dels cicles d'instal·lacions frigorífiques i climatització ja estan preparant el viatge i la seva estada de pràctiques en empreses de Florència (Itàlia) i de Jyväskylä (Finlàndia).

En Juan David Loaiza i n'Alejandro Fuertes estan fent un curs de 20 hores d'Italià amb la Lisa Valcepina qui també els hi explica detalls de la vida i cultura italiana. En Ferran Melià també està preparant l'estada d'un mes de pràctiques en una empresa de Finlàndia amb classes d'anglès amb n'Emily Bowman.

IMAG0591       IMG-20150306-WA0002