CIUTADELLA, 4 i 5 DE MAIG DE 2018

Dissabte, 5 de maig. Darrers dies a Menorca,
IMG 20180505 093550pAquest escrit el feim des des barco que mos torna a casa. Ara mateix som a Alcúdia, a Mallorca, i d’aquí a una estona començarà es tram definitiu, es que mos durà de Mallorca a Barcelona.

Els velobicis estan tranquils, uns toquen s’ukelele, els altres escolten altres músiques i sa majoria juguen amb es mòbil.
Es comiat ha estat trist i ràpid. Plovia i estàvem tots dins sa terminal, un centenar d’al•lots, una cinquantena d’equipatges i bicicletes, famílies, professors, altres passatgers amb cara de paciència i moltes besades i abraçades. Ses autoritats portuàries que mos feien afrissar, ”venga chavales, para adentro, tarjetas de embarque, documentación”. As final ho hem aclarit tot. Els hem comptat i n’hi ha quaranta-set. Han entrat en es barco una mica moixos però ara ja estan bé, tenim una sala de butaques per noltros i els al•lots van i venen.

CIUTADELLA, 3 DE MAIG DE 2018

Ruta 4. La Mola- Activitat d’Orientació
IMG 20180502 111726pAvui dijous, hem tingut el dia ple i no  hem parat. A les vuit hem quedat al Quadrado i de seguit hem anat a buscar els dos busos (en necessitem dos, ja que som colla). I direcció a Maó, fortalesa de La Mola. Una veritable fortalesa dels militars espanyols del segle XIX, un indret amb molta història, no sempre agradable, i que des de fa un temps és visitable per turistes i escoles.

Hem anat  a buscar les bicis, que havien quedat a La Mola, i ens hem dirigit a un pavelló on ens han fet  l’explicació pertinent del què farem durant el dia d’avui.

Ens han explicat els guies d’avui: el clima de Menorca i  ahir en Miquel Moll un noi menorquí ja ens havia avançat l’explicació de l’illa del Rei quan la vam trepitjar, la conquesta de Menorca per part de la Corona catalano-aragonesa, la Menorca al s XVIII, el  Castell de Sant Felip i la fortalesa de La Mola. Seguidament ens han explicat com funcionaria la cursa d’orientació, les normes, equips, com s’organitza el joc,...

CIUTADELLA, 1 I 2 DE MAIG DE 2018

Ruta 2.- El migjorn de Menorca. Acampada a Son Bou

dimartspA les vuit quedem com sempre al polivalent. Ara ja hi ha més confiança i algú ja arriba una mica tard.
El dia s’ha aixecat ennuvolat amb ganes de gresca. Nosaltres com si res seguim amb els plans previstos malgrat que a la matinada ja ha caigut un ruixat.
Fem la presentació on s’explica la ruta: Ciutadella, Torre trencada (poblat taialòtic, amb un taula imponent)-Cala Galdana-Cala Mitjana- Trebaluja-Cala Fustam- Cala Excorxada-Binigaus-Talis i finalment càmping de Son Bou.
Ens varen explicar els barrancs, la importància del turisme i els jocs tradicionals menorquins.
Al voltant de les nou vàrem començar la ruta i començà a ploure.  No passa res, els ànims estan pujats i la pluja és un inconvenient que volíem superar.
La policia municipal de Ciutadella ens acompanya un bon tros. Fins arribar al camí vell, on ens vàrem desviar. Seguia plovent amb intensitat...les cares començaven a canviar.  Malgrat que quasi bé tots anàvem preparats (diem quasi bé, perquè algú ja no portava el paravents!!), l’aigua començava a entrar dins el cos. Les sabatilles començaven a estar xopes i les parades de torn es feien molt dures. En aquells moments ja no hi havia l’energia del moment de sortida. Vàrem seguir endavant, cada cop més xops, i varen caure les primeres baixes pel fred (els que no estaven  preparats per la pluja). Els cotxes de suport de seguit s’emplenaren de nois i noies i bicicletes.

CIUTADELLA, 30 D'ABRIL DE 2018

Dilluns, 30 d’abril. 1a Ruta. Costa Sud de Ciutadella.
31 3 2018PA les vuit del matí tothom com un clau a l’institut. Avui comencem a pedalar després d’un cap de setmana tranquil per part nostra. Als vostres fills (a partir d’ara velobicis) no se’ls ha vist el pèl. Segur que estaven molt enfeinats anant amunt i avall amb les famílies amfitriones de manera que avui feien molt bona cara i tenien moltes ganes de començar.

Els alumnes guia de la ruta d’avui ens han fet una exposició dels temes d’avui que eren: Sistemes dunars a les platges de Menorca, Camí de Cavalls i les festes de sant Joan a Ciutadella. Han estat unes presentacions molt documentades i molt ben exposades i els hem fet un aplaudiment ben fort.

La ruta ha començat passades les nou del matí quan ha vingut la policia local després d’haver fet el servei escolar. Necessitem la policia local per sortir de Ciutadella ja que hem de recórrer carrers molt transitats i som un centenar de ciclistes.

Un cop sortits de Ciutadella hem enfilat pel Camí de s’hort de ses Taronges cap al Cap d’Artruix, hem passat a tocar del far (d’Artruix) i hem anat a buscar la sortida de l’urbanització i fer cap cap a Son Saura. Anàvem com a bales, tots molt animats i tots sobre la bicicleta, sense incidències (caigudes i/o avaries) i amb molt bon ambient.

SANTA COLOMA. 22 DE MARÇ DE 2018

IMG 20180321 221646 031Dijous 22 de març

Després d’una nit tranquil·la ens aixequem prest per començar la quarta ruta. Després de dues rutes molt dures, la d’avui sembla més fàcil, ja que no tot és pujar.

Berenem tots a la casa de colònies i ens preparem per la ruta més llarga: 50 km que van des de Osor fins a Santa Coloma de Farners passant per Susqueda. Avui no hi ha hagut cap presentació per problemes tècnics.

Comença la ruta… PUJANT UN ALTRE COP, però aquesta vegada per carretera, la qual cosa és més fàcil. La pujada s’ha fet dura, duim molts dies i comencem a estar cansats, però de 4 km de pujada ens hem desviat i hem començat a baixar fins a la presa de Susquera, on n’Ignasi ens ha explicat per a què servia i com funciona la central hidroelèctirca i hem berenat d’uns cocs de llom i formatge.

Després d’haver berenat hem continuat baixant (no feia falta ni vogar) per la carretera fins l’Embassament del Pasteral, hem agafat la Ruta del Carrilet i la Cellera de Ter fins a arribar a Anglès.

Passat Anglès, ens hem aturat a dinar a l’Ermita de Sant Pere Sestronques i, després d’un breu descans al Sol, hem continuat fins a arribar a Santa Coloma.

Demà l’última etapa i el comiat.

SANTA COLOMA. 21 DE MARÇ DE 2018

Dimecres 21 de març

Com cada dia, la sala polivalent de l’institut es va omplint d’alumnes per escoltar la presentació de la tercera etapa: El Subirà- Osor. Bufff!!! Són pocs kilòmetres, però durs!!
A més a més d’explicar el perfil de la ruta, també ens fan una breu explicació de la flora i fauna de les Guilleries i del Bandolerisme. I acabem cantant tots junts la cançó de la llegenda den Serrallonga.
Des de bon principi comencem a vogar costa amunt, a poc a poc i a bon pas, cadascú al seu ritme. Semblava l’etapa no havia de ser tan dura, fins que arribam al trencall de Castanyet i comença la duresa. Una rampa continuada, dura, amb pedres,… Un infern! A més a més avui fa calor (tot i que no durarà gaire).
Fem una petita aturada per berenar al Surós, agafem forces i ens preparem per començar el tram més dur: el coll del ruscall. Baixem un poc el ritme, comencem a estar cansats, però lentament anem pujant fins que començam a veure el cim. Un darrer esforç ens fa arribar a dalt.
A la fonda del Subirà, el plat de macarrons i el plat de botifarra acompanyada per patates al forn ens deixa una sensació de panxa plena. El iogurt casolà ho remata. Ohhhh, com vindria de gust fer un xubec… Però s’ha de seguir, hem d’arribar a Osor.
De camí cap allà ens aturem a fer una breu aturada a un pou de gel i ara, “cap avall deveres” fins a la casa de colònies d’Osor. La davallada ha estat èpica, ja que comença a fer molt fred i, juntament a què hem d’anar amb extrema preocupació amb el terreny, acaba amb els ànims de més d’un. Sort que ningú s’ha fet mal.
Arribats a la casa de colònies (A LA FI!!!), fem una petita bereneta, ens dutxem i ens preparem per sopar. Un cop sopats, i abans d’anar al llit, disfrutem a una petita discoteca que hi ha a la casa. Una xalada, però toca anar a descansar, que estem cansats.
Tercera ruta superada, hem pujat fins a 996 metres.