CIUTADELLA. DIUMENGE 30/4/17

Diumenge, 30 d’abril.
Són les 22:00 hores del diumenge i ens preparem per la doble jornada ciclista que començarà demà.
Fa unes quantes hores que no sabem res dels vostres fills. Bé si, fa una estona en passaven uns quants per aquí baix, ens sembla que anaven a sopar.
Enrere queda un viatge molt plàcid en vaixell. Després d’una arribada a Barcelona retinguda i una llarga espera per treure les targetes d’embarcament, vam començar a entrar al Martin Soler, així es diu el barco que ens ha de portar a Ciutadella. La maleta a la ma esquerra, la bicicleta a la ma dreta , la motxilla a l’esquena, DNI a la boca, els tiquets d’embarcament cadascú on bonament pot i cap a dins que és tard i volem marxar.
Un cop deixades les bicicletes a la bodega vam pujar a dalt on ens van adjudicar els nostres seients en una sala  de butaques on hi havia altres passatgers que van fer cara d’espant quan ens van veure entrar. Avui serà difícil dormir, devien pensar. Falsa alarma, comportament impecable. Al matí, no ens van felicitar però hi va faltar poc.
vb1617 c01La nit va ser tranquil•la. La majoria van dormir, alguns ho van intentar passades unes hores i uns pocs els va faltar temps.
A Ciutadella ens esperaven els nostres companys menorquins i les seves famílies amb molta alegria, va ser un retrobament molt esperat. Un cop deixats els equipatges vam anar en bicicleta fins a l’institut, res, un quilometret i ja està. Ens tenien preparat un esmorzar reparador que ens va anar molt bé després d’una nit enmig del mar.
Un cop esmorzats els nostres companys menorquins els van ensenyar tots els racons del seu institut perquè es féssim una idea del dia a dia en aquest centre. Després, cap a casa i al cap de poc a l’Ajuntament.

VELO BICI 2017 - APPS

menu Versio 4Aquest curs 2016/17, el Departament de Tecnologia va proposar un repte amb els alumnes de 3r d'ESO de l'IES Josep M. Quadrado. Es tractava de dissenyar i programar una aplicació per a dispositius mòbils que permetés fer un seguiment en temps real de les rutes que havien de recórrer, en terres menorquines, els participants en la present edició de l'intercanvi Velo-bici amb l'IES de Santa Coloma de Farners (Girona).

SANTA COLOMA DE FARNERS. DIJOUS 30/3/17

img 20170330 114322La música de l’alarma del mòbil ens desperta…
Com de costum, la sala polivalent de l’institut es va omplint de joves i pares per escoltar la presentació de la tercera etapa: El Subirà- Sant Hilari Sacalm. Bufff!!! Pensa més d’un quant veu el perfil.
Els nois i noies en fan quatre pinzellades de la flora, fauna i clima de les Guilleries. També ens expliquen la llegenda den Serrallonga. Quin personatge!
Acabam tots cantant
“Del cor de les Guilleries /sortirà un gran espetec/que en farà ressons de guerra/ a les parets de Tavertet.
Des de Sau a la Cellera,/ des del Far al Matagalls, /el trabuc d'en Serrallonga/ tornarà als amagatalls.
Torna,torna, Serrallonga, /que l'alzina ens cremaran,/ que ens arrencaran les pedres,/que la terra ens robaran.”
Si algú no estava prou despert i animat, ara ja hi està.

SANTA COLOMA DE FARNERS. DIMARTS 28/3/17

dimarts petitaJust hem acabat la segona ruta. Si ahir el vam disfrutar, avui encara més. Això d’anar en velo cadi dia enganxa més. L’explicació del grup ho deixava clar…toca pujar: “La ruta de les ermites”.
Coneixerem el romànic, l’explotació del boscos i en concret de l’alzina surera.
El sol ens alegra la pujada suau cap el primer punt, l’Ermita de Farners. Mentre pujam, contemplam com es diferencien dos tons en els troncs de les sureres. El més rogenc, senyal clara de que l’arbre s’ha regenerat desprès de la tala. L’altre és el més fosc, que ens recorda la longevitat d’aquests essers vius que ens meravellen a la vegada que ens protegeixen del sol que cada cop pica més.
A l’arribada a l’Ermita tenim dues visites a fer. A la dreta, a dalt del turó del vent, la vista és magnífica. Contemplam com les muntanyes ens envolten i veim des d’on hem partit. Just al davant ens queda el Castell de Farnés, amb la torre central emmurallada.  Dins del Castell, un company gironí ens conta la llegenda que existeix un pas soterrani excavat dins la roca que porta fins el poble. Encara que no sigui cert, la història ens permet pensar fets que si van succeir en realitat.
Hora de partir fins a Sant Pere Cercada. Allà el grup de gironins ens fa reviure la historia dels monestir amb una teatralització molt ben interpretada. Per necessitats del guió, s’ha infiltrat també una monja. Quin riure!

VIATGE I PRIMERA RUTA A SANTA COLOMA DE FARNERS

dilluns petitaSón les 8:30 del dissabte 25 de març. Ha arribat el dia de partir i tothom ha arribat al port amb una maleta, una velo i un somriure d’orella a orella.
El vaixell ja està en marxa. Encara que el mar està una mica mogut no ens lleva la il·lusió…
Mentre passen les hores ens entretenim jugant, escoltant música i fins i tot pujam al pont de comandament per contemplar la mar i intentar divisar si es veu la silueta de Barcelona a l’horitzó. No gaire temps ha passat, que desembarcam tot l’equipatge: el bus ens espera i en Nasi Català i el seu equip de pares no tarden molt en arribar.
Ja som de camí a Santa Coloma…El nerviosisme s’estén. “Ja som aquí , ja hem arribat, ja som aquí ja hem arribat…” Els nois i noies de Santa Coloma i les seves famílies ens acullen com si fóssim de la família.
A la sala d’actes els lliuram el mallots que compartirem, ja que com diu la cançó “Perquè jo soc com tu i tu ets com jo”.
És l’hora d’anar a descansar, demà ens espera un dia en família.

Diumenge 26/3/17
Ha estat un dia singular. Cadascú ha fet diferents activitats en família. Uns han anat a “veure i tocar neu”, d’altres han fet una volta per descobrir la ciutat de Girona. Hi ha hagut temps de trobar-se amb molts companys de l’intercanvi per passar una estona entretinguda a “l’espai Gironès”. Demà és el gran dia. Estrenarem les velos a la primera etapa…

Dilluns 27/3/17
Puntuals com un clau, a les 8:00, tots som a l’institut de Santa Coloma. A ningú li posam retard: així dóna gust començar un dia. Tots fossin així…
El grup encarregat de la 1a ruta ens fa la presentació: Descobrirem la plana de la Selva (42 Km!, però plans).
Ens feim la foto de grup i cap a vogar! El dia ha començat un poc gris però no ens aturarà. Mentre passant per camps contemplant al fons les muntanyes que pujarem en sol demà, salvam basses i qualque sargall. Comentam el què ja hem viscut i el què vindrà.
La primera aturada és als camps d’avellaners den Pere Arbonés. Molt amable ens explica com és la seva feina i ens dóna a tastar unes avellanes que ens recorden a Sant Joan… però això és una altra historia…
A Fanciac ens aturam i uns berenen i d’altres esmorzen. La vista és preciosa i el sol ja ha sortit i es comença a notar.
Un descens ràpid ens du a Caldes de Malavella. Allà el batlle i president del Consell Comarcal ens rep donant-nos la benvinguda.
Dos tècnics ens descobreixen el per què els romans estaven tant a gust banyant-se en les seves aigües termals i descobrim la fascinant historia de fa 3 milions i mig d’anys. Esteim a damunt d’un antic volcà que abans havia estat un llac tropical on es conserven en un estat immillorable restes d’animals i plantes fossilitzats a un lloc anomenat camp dels ninots.
Ja és hora de dinar. Estirats a la graderia del camp de futbol, xerram, parlam , reim i prenem el sol. Sembla que és estiu. Però la ruta a de continuar. És hora de torna a Santa Coloma.
Aquesta vegada d’una tirada. No esteim cansats i si hi esteim no ens importa.
Hem arribat. És l’hora d’anar a casa dutxar-se i agafar forces. Demà serà un dia dur, però ens agrada.