MENORCA. DIVENDRES, 8 DE MAIG

IMG 4601Divendres,  8 de maig
Estem dins el barco en direcció a Barcelona. Avui matí ens hem acomiadat dels menorquins. Abraçades i llàgrimes, totes les que vulgueu. Hem entrat al barco una mica tristos però ara que fa una horeta que hem sortit els ànims ja estan una mica millor.
Què vam fer ahir?...
Com sempre hem començat la jornada amb la presentació de ruta i els continguts associats. Ens ha explicat la contaminació del litoral de Menorca, la recuperació de camins de Menorca i les festes de Sant Joan de Ciutadella.  Com sempre, ho han fet molt bé.
 La ruta ens ha portat  per la costa nord de Ciutadella. Una ruta molt maca amb trams molt tècnics que han fet les delícies dels més experts i que els més prudents han fet a peu. Les bicicletes han patit molt. Es nota que fa una setmana que no es netegen perquè com més avançava la setmana les avaries han anat en augment. Ahir vam trencar ben trencats un parell de canvis de marxes. Sort que som molts i entre tots ho resolem.

MENORCA. DIJOUS, 7 DE MAIG

IMG 4602Dijous, 7 de maig
Avui tornem a Maó. Hi vam deixar les bicicletes ahir i avui les hem anat a buscar. Hem aprofitat el viatge i hem fet la quarta ruta.
Com cada dia, a les vuit a l’institut. Avui anàvem més lleugers perquè no dúiem les bicicletes. Els alumnes guia han fet la seva presentació i ens han explicat la conquesta de Menorca l’any 1287 per part del rei Alfons III, abans d’aquesta conquesta érem àrabs i l’Alfons III els va fer fora. El rei va desembarcar al port de Maó, a l’anomenada illa del Rei. També ens han explicat la tècnica de navegació en kayak i l’altre tema d’avui era explicar la prova d’orientació que faríem a la Mola. Com sempre ho han fet molt bé.
El bus ens ha portat allà on vam acabar la ruta d’ahir, a Es Castell, un poble al costat de Maó dins el mateix port. Teníem les bicicletes a l’escola ben guardadetes i com sempre al recollir-les ens hem trobat alguna bicicleta punxada. Un cop reparades les rodes i greixades les cadenes hem sortit cap al port de Maó. Un cop allà ens hem dividit en dos grups per poder circular sense que la policia municipal ens hagués d’acompanyar.

MENORCA. DIMARTS I DIMECRES, 5 I 6 DE MAIG

IMG 4623Dimarts, 5 de maig

Avui toca la primera de les dues etapes encadenades d’enguany, anirem a dormir a Son Putxet que és una casa de colònies que hi ha a Alaior i demà farem una visita per l’altre costat de l’illa així que ens espera molta feina i moltes pedalades (sobretot avui)
La jornada ha començat com és tradicional amb la presentació de la ruta d’avui per part dels alumnes guia. Com sempre ho han fet molt bé i ens han explicat una mica de geologia de Menorca, el parc natural de S’albufera des Grau i també una pinzellada sobre el personatge il·lustres de Menorca el Sr. Fernando Rubió ja que passarem per la seva finca Mongofre Nou.
Un cop ens hem situat, hem partit en bus cap al port d’Addaya per iniciar el recorregut d’avui. Aquest port està situat al nord de l’illa entre Fornells i Maó i ofereix unes vistes espectaculars molt adequades per iniciar la ruta. Les bicicletes han anat en camió.

MENORCA. DILLUNS, 4 DE MAIG

IMG 4606Dilluns, 4 de maig
Sembla que el cap de setmana dels vostres fills ha estat molt intens pel que han explicat. Entre platja, barca, excursions, etc. han arribat avui amb moltes coses per explicar i les cares ben vermelles del sol.
Avui tocava la primera ruta que ens havia de portar per les platges de la costa sud de Ciutadella. Ha resultat una ruta no molt llarga ni molt difícil i que ha servit com a presa de contacte amb el territori menorquí i per desfer el mite de que Menorca és plana.
Els encarregats de la ruta d’avui han fet unes presentacions molt bones. Ens han explicat els poblats talaiòtics de Menorca, els sistemes dunars de les platges de Menorca, la posidònia i han passat un vídeo fet per ells sobre la finca ramadera de Santa Rosa, que és on viu la Carme i on estan la Neus i la Paula. Ho han fet molt bé i no han escatimat ni temps ni coneixements. Això de les exposicions ho fan molt bé.

MENORCA. DIUMENGE, 3 DE MAIG

IMG 4608Diumenge, 3 de maig.
Som a Menorca, fa molt bon dia i els vostres fills no sé exactament on són. Segurament molts estaran a la platja amb les famílies o bé a voltar pel camp que en aquesta època està molt polit.
El viatge de divendres fins a Barcelona  va ser molt tranquil. No vam tenir cap complicació amb el trànsit i en una hora érem a la terminal de Balearia. Les bicicletes però van anar a fer un volt per Barcelona de la mà del guia turístic Lluís Salvi.
Un cop vam tenir les targetes d’embarcament, les bicicletes descarregades, l’equipatge preparat i la documentació revisada i a punt (uff! Quin estrés) vam procedir a pujar al barco. Aquesta operació, en teoria molt senzilla,  es complica força quan vas carregat amb una bicicleta, una maleta, una motxilla amb el casc que penja per un costat , la manxa d’inflar  que guaita per l’altra, les ulleres que cauen,  el DNI que encara no he guardat i que porto encara a la ma i que necessito per ajudar a un company...

GIRONA. DIJOUS 26 DE MARÇ DE 2015

IMG 4049"Avui dijous 26 de març hem fet la penúltima ruta del velo-bici 2015 entre Sant Martí Sacalm i Santa Coloma de Farners, de 43 km. de distància i bàsicament de baixada. Després de fer la presentació de l'etapa i de carregar les 60 velos dins els vehicles corresponents hem partit de l'institut en bus cap a Sant Martí Sacalm, un petit poble situat a 823 metres d'altitud al peu d'una impressionant cinglera en el cim de la qual es troba el Santuari del Far. Allà hem començat un descens de 8 km. en direcció al Pantà de Susqueda, un important embassament que recull aigua per ser consumida a Girona i Barcelona, a part de generar energia hidroelèctrica a través de la central que es troba uns quilòmetres més avall. Al damunt de la seva presa de 125 metres d'alçada, la qual reté les aigües del riu Ter, hem berenat i hem gaudit de les immillorables vistes que ens atorga.