FAMÍLIES DE L'IES J.M. QUADRADO I EL VELO-BICI.CAT

Les famílies dels al·lots i al·lotes de 3r d’ESO que estudien a l’institut J.M. Quadrado i que durant aquesta setmana participen en l’intercanvi velo-bici.cat, han manifestat la seva satisfacció per un projecte que uneix la convivència, el foment d’hàbits saludables i ecològics, la descoberta del paisatge però també valors com la disciplina, la solidaritat, el treball en equip, l’esforç i la superació personal.

Per dur a  terme l’intercanvi, s’han entrenat al llarg del curs i han preparat les rutes durant els diumenges, sempre acompanyats pels professors i per un grup de pares voluntaris que també han volgut viure l’experiència en directe, al costat dels fills i filles, recorrent l’illa amb velo.

Els al·lots i al·lotes també han estat els responsables d’elaborar tots els continguts  que s’inclouen al projecte, com ara els jaciments arqueològics de Menorca, la geologia de l’illa, l’explotació ramadera, el litoral marí i el sistema dunar, els barrancs, etc.

Per a algunes famílies ha estat la primera vegada que vivien aquesta experiència; d’altres ja van tenir el gust de tenir a ca seua un alumne/a holandès de la ciutat de Hoorn, grup amb el qual l’institut va començar aquesta experiència que, a més de de la bicicleta, fomentava l’ús de l’anglès.

Les famílies són conscients que no és fàcil organitzar una activitat d’aquestes característiques, que implica moltes hores de dedicació i de coordinació, i per açò manifesten el seu agraïment a l’institut i, en especial, a tots els professors que hi estan implicats.

Per la seva banda, els pares i mares també han estat i segueixen estant a disposició del grup, col·laborant amb molt de gust en tot allò que poden, de la mateixa manera que ho van fer les famílies gironines quan, el passat mes de març, van rebre el grup ciutadellenc amb els braços oberts i es van implicar amb entusiasme en l’experiència.

Els pares i mares del velo-bici.cat valoren molt positivament el projecte i estan convençuts que, talment com els va passar als seus fills i filles, quan els alumnes gironins tornin a ca seua se’n duran la maleta ben plena de coses que no es poden comprar amb doblers i que se recorden sempre.

Velo-Bici.cat. Girona 2012

5è dia
Hola companys.

Ja hem superat la quarta etapa i portam 5 dies d'intercanvi. Avui us enviam la crònica i també una selecció de fotos de la ruta.
Demà farem la darrera etapa, un road-book que els alumnes hauran de fer per equips i ja a la tarda la despedida i la tornada cap a Menorca. (arribarem dissabte al matí a primera hora)

Salutacions.

Crònica
Hola companys,
El cinquè dia de l’intercanvi ha estat una mica menys intens que els anteriors. La ruta s’ha fet sobre un territori més poc accidentat i ha passat principalment per la Plana de la Selva. Els al·lots i al·lotes estan cada dia un poc més cansats, però han superat molt bé la prova, amb alguns casos de franca millora. Hem començat passant pel municipi de Vilobí d’Onyar, on està situada la localitat de Sant Dalmai. Allà hem visitat el volcà de la Crosa, el més gran de la península Ibèrica, i l’ermita de Sant Llop, ubicada en el seu perímetre. Seguidament hem enfilat cap a Brunyola, on destaca el seu castell, a la vora del qual hem dinat. A la part final de l’itinerari hem pogut visitar una explotació agrària dedicada al cultiu d’un producte tan lligat a les nostres festes com l’avellana.
Pel que fa a la convivència tot segueix anant molt bé. Avui capvespre tothom estava molt animat, ja que un cop acabada la ruta la major part dels al·lots i al·lotes es disposaven a visitar, amb la companyia d’un grup de mares i pares, un espai lúdic molt significatiu a la comarca: el centre termal Magma, on gaudiran de les seves piscines d’aigua calenta carregades de tot tipus de bombolles, així com de les seves saunes finlandesa i turca (prèvia inspecció per part dels professors un dia abans...). Tot plegat molt adequat per a relaxar-se i oblidar el cansament, veritat!

Llegeix més...

CRÒNICA DEL VIATGE A GIRONA

Clicant sobre el logotip podeu accedir al bloc on ens descriuen el dia a dia del viatge

logo_velo-bici_2011

CRÒNICA DE LA PREPARACIÓ DE DIUMENGE: 2

logo_velo-bici_2011Crònica de la segona ruta:
Ens vam trobar dia 13 antes de les 9:00. Aquesta ruta començava des de l’institut, passant per la ronda sud, després anant pel camí del Club Hípic fins a Cala Morell. Vam agafar el camí de cavalls, on Miquel Trujillo va caure, fins arribar al Codolar de Binitram. Des d’allà vam anar fins Fontanelles, lloc on vam berenar i allà ens van comunicar les parelles que tindriem. Quan tothom estava ple, anant per damunt l’arena en Sergi va caure (però va va tenir la gran sort de no fer-se mal), varem anar fins la Vall, seguint el camí de cavalls, després al Plà de Mar, on varem fer una reunió que, el director ens va dir els grups de treball, les feines i les rutes. De tornada, varem tornar pel mateix camí fins la vall, quant alguns del grup ja estaven més cansats, però al final van acabar la ruta bastant  bè. Hi va haver alguna lesió, com per exemple,  els bessons li pujaven (Eric), n’Alvaro es va clavar el pedal al garró.
En aquesta ruta, vam tenir la sort que ens hi acompanyessin en Pere Genestar, professor d’educació física; Pere Ferrer, director i organitzador d’aquest intercanvi; Xec Florit, ex-professor de l’institut, amb el seu fill, en Macià; Miquel Trujillo, professor d’història i cap d’estudis de l’institut; i alguns pares dels alumnes participants en aquest projecte.
Varem poder gaudir d’uns dels tants paisatges meravellosos que tenim a Menorca .
Aquesta és la segona ruta i és una de les més completes,i a pesar de ser una de les més llargues, a les dues del migdia arribavem al polígon de Ciutadella.
En referència als alumnes, hi va haver molta participació, sobretot amb l’assistència.
A pesar de tot açò, ens ho varem passar molt bé vogant pels racons del nord de Ciutadella.

Per veure la ruta que vam fer anau a http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1471601

CRÒNICA DE LA PREPARACIÓ DE DIUMENGE: 1

logo_velo-bici_2011Ens vam trobar diumenge 30 a les 9 del matí davant l’institut IES jmquadrado.

Vam agafar la ronda i després el cami de la Trinitat, vam passar per Binipati nou i Binipati vell. Abans d'arribar a Macarella en Roger va caure però no es va fer mal, vam berenar i vam seguir pel camí de Cavalls fins cala’n Turqueta, n’Anna també va caure, però només es va embrutar de terra. De tornada vam passar per Son Saura i vam tornar pel camí des Banyul fins arribar a casa.

Per veure la ruta que vam fer anau a http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1367635