5 DE JUNY, DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT

logo mediambient 2016Benvolguts alumnes i famílies,

Avui dia 5 de juny, dia Mundial del Medi Ambient, volem compartir la feina feta per la comissió de medi ambient amb l’objectiu de sensibilitzar tota la comunitat educativa i fer del nostre centre un espai cada vegada més respectuós amb l’entorn.
Avui, no seria un dia com un altre, segur que gran part de l’alumnat hauria gaudit d’alguna activitat proposada per l’Ajuntament de Ciutadella, amb qui fa anys que celebram conjuntament aquest dia, o proposada pel propi professorat del centre. Com sabeu, el medi ambient es treballa de forma transversal a moltes matèries però ens agrada celebrar especialment aquest dia per convertir-lo en el protagonista. El motiu és clar, volem alertar tota la comunitat educativa sobre la degradació ambiental i donar a conèixer les necessitats de preservar i millorar el medi ambient. Necessitem que la societat conegui el poder que té i que es transformin en agents actius del desenvolupament sostenible.

El curs s’ha vist truncat, hem seguit amb les activitats lectives però hem perdut els patis, allà on ens trobàvem setmanalment, allà on berenàvem, i entre mos i mos, comentàvem aspectes de l'institut i també del nostre entorn més proper que no ens agraden i volem millorar. Sempre queden aspectes per tractar i també en sorgeixen de nous que el curs que ve intentarem abordar. Com diu la cançó dels catarres que hem triat per ambientar el vídeo, l’espurna del canvi comença en un mateix i sabem que molts i moltes la teniu més viva que mai. Volem donar les gràcies a tots els alumnes que formen part de la comissió de medi ambient del Quadrado. Sou el motor de la comissió, sense vosaltres no seria el mateix.

La situació que actualment esteim vivint requereix mesures de protecció que hem de complir per la nostra seguretat i la seguretat de tota la comunitat però hem de ser conscients que esteim generant una quantitat enorme de residus nous i que, alguns d’ells, ja s’han trobat a les zones més profundes del mediterrani. Per aquest motiu, avui dia 5 de juny, volem demanar-vos responsabilitat, responsabilitat a l’hora de respectar les normes i també amb què fem amb les mascaretes i guants que utilitzam i, com sabeu, de moment, no són reciclables.
Us volem recordar que les mascaretes i els guants els heu de dipositar en el contenidor de rebuig, també eviteu llençar-les a les papereres del carrer, i els envasos de solucions hidroalcohòliques al contenidor groc.
Per acabar us volem demanar que participeu conscienciant més persones com voltros, sobre la problemàtica que ja s’està donant derivada de l’ús de mascaretes per tal d’actuar a un nivell més ampli i que així pugui ser més efectiu.

Que la nostra protecció no esdevingui una amenaça pels oceans i el nostre planeta.

Una abraçada,

CONCURS COMISSIÓ AMBIENTAL I DEPARTAMENT DE PLÀSTICA

Premiats concurs dibuix

Lliurament del premi de creació del dibuix per a les bosses ambientals als guanyadors.

Guanyador Concurs Comissió Ambiental

Guanyadora:

JULIETA ALMAGRO GODOY (1r ESO B)

Finalista Concurs Comissió Ambiental

Finalista:

NIL GENESTAR ESTAÚN (1r ESO E)

ACTE DE LLIURAMENT DEL GUARDÓ DE CENTRES ECOAMBIENTALS

El passat dimarts 3 de desembre va tenir lloc a Maó l'acte de lliurament de certificats i guardons de centres Ecoambientals. Un any més, tres alumnes representants de la comissió ambiental de IES Josep Maria Quadrado (Iris Pons, Mariona Casasnovas i Lluna Buades) i la coordinadora ambiental Carme Calzón, van recollir el guardó de Centre Ecoambiental. Des de la comissió ambiental volem destacar que estam molt contents ja que es va fer una menció especial al nostre centre per ser el centre de secundària que du més temps compromès amb el medi ambient, portant a terme aquest programa i té una comissió ambiental d'alumnes molt activa.

Acte lliurament guardó0 petit   Acte lliurament guardó1 petit

Acte lliurament guardó2 petit  Acte lliurament guardó3 petit

COL·LABORACIÓ PER FER L'ARBRE DE NADAL

Alumnes, famílies, personal docent i no docent necessitam la vostra col·laboració per fer l’arbre de Nadal !!

Podeu dipositar al contenidor blau que trobareu a l’entrada del centre rotllos de cartró.

“L’acció més petita és millor que la intenció més gran”.

Comissió ambiental