BATXILLERAT A DISTÀNCIA

Al BOIB n.42, de 27 de març de 2014, es publica la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’autoritza la implantació del batxillerat a distancia en les modalitats de ciències i tecnologia i d’humanitats i ciències socials al nostre centre.

 

Accés
L’alumnat que vulgui accedir a aquests ensenyaments haurà de reunir les condicions personals i acadèmiques assenyalades als articles 3 i 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 23 de juny de 2009, segons la qual es poden incorporar a aquest règim d’ensenyaments les persones que compleixin divuit anys l’any en què comenci el curs. A més de les persones adultes, excepcionalment, poden cursar aquest ensenyaments els majors de setze anys que tenguin un contracte laboral que no els permeti acudir als centres educatius en règim ordinari o siguin esportistes d’alt nivell o d’alt rendiment. L’alumnat que accedeix excepcionalment a aquests ensenyaments haurà de presentar un full de sol.licitud de matrícula, acompanyat de la documentació acreditativa de la seva incorporació a un lloc de treball o la seva condició d’esportista d’alt rendiment segons model de l’annex 1 (que serà lliurat a la secretaria del centre).

 

Titulacions acadèmiques que permeten accedir als estudis de batxillerat

A part de les condicions establertes a l’article 2 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura de 27 d’abril de 2009 també pot accedir al primer curs de batxillerat l’alumnat que reuneixi alguna de les condicions acadèmiques següents:

  1. Estar en possessió del títol de Graduat en educació secundària (LOGSE), equivalent a tots els efectes al Graduat en ESO segons l’article 14 del Reial Decret 806/2006, de 30 de juny.
  2. Haver superat el segon curs del primer cicle experimental de reforma dels ensenyaments mitjans, segons l’article 14, annex II, del Reial decret 986/1991, de 14 de juny.
  3. Haver superat el segon curs de batxillerat unificat i polivalent (BUP), segons l’article 14, annex I, del Reial decret 986/1991, de 14 de juny.
  4. Tenir un màxim de dues matèries pendents en el conjunt dels dos primers cursos del BUP, segons l’article 2 de l’Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny.
  5. Haver superat el tercer curs comú del pla 63 o el segon curs comú experimental d’arts aplicades i oficis artístics, segons l’article 14, annex VI, del RD 986/1991, de 14 de juny.
  6. Haver superat un mòdul professional experimental de nivell 2, segons l’article 14, annex II, del Reial decret 986/1991, de 14 de juny.
  7. Estar en possessió del títol de tècnic auxiliar de la Llei 14/1970, de 4 d’agost, segons Disposició addicional trenta-unena de la LOE.

L’alumnat que reuneixi alguna de les condicions següents s’ha d’incorporar a segon de batxillerat:

  1. Haver superat el tercer curs de batxillerat unificat i polivalent(BUP) i estar en possessió del títol de batxiller, o tercer de formació professional de segon grau (règim d’ensenyaments especialitzats) o segon de formació professional de segon grau (règim general), segons l’article 14, annex I, del Reial decret 986/1991, de 14 de juny.
  2. Haver superat el primer curs d’una modalitat de batxillerat experimental, segons l’article 14, annex II, del Reial decret 986/1991, de 14 de juny.
  3. Haver superat el segon curs d’especialitat o estar en possessió del títol de graduat en arts aplicades i oficis artístics, segons l’article 14, annex VI, del Reial decret 986/1991, de 14 de juny.

 

Estudis

Distribució de matèries en el batxillerat (Pendent d'actualitzar d'acord amb la LOMQE)

Relació d'equivalències de matèries cursades en estudis anteriors (Pendent d'actualitzar d'acord amb la LOMQE)

 

Matrícula

  1. En formalitzar la matrícula, l’alumnat ho farà explícitament en una modalitat i es podrà matricular del nombre de matèries que desitgi segons les seves possibilitats i disponibilitat de temps. En tot cas, rebrà l’orientació acadèmica adient abans de formalitzar la matrícula.
  2. Els impresos de sol·licitud de matrícula es recolliran i es lliuraran, un cop emplenats, a I'IES on se sol·liciti la matrícula. La documentació que cal aportar, segons els casos, estarà indicada al mateix full de matrícula.
  3. L’alumnat matriculat en aquests ensenyaments serà considerat, a tots els efectes, alumnat oficial, per la qual cosa tindrà dret a l'accés als serveis i instal·lacions dels centres on estigui matriculat.

 

Suport tutorial

  1. El suport tutorial s’ha de realitzar de forma presencial o a distància, de manera individual i col·lectiva. A principi de curs s’ha de fer públic un horari setmanal on s’especifiquin la data i l’hora de les tutories individuals i col·lectives de cada matèria. Donades les circumstàncies i característiques de l’alumnat de l’educació a distància, l’assistència a les tutories té caràcter voluntari.
  2. La tutoria individual, per mitjà de la qual el tutor o tutora ha de fer un seguiment individualitzat del procés d’aprenentatge de l’alumne o alumna, l’ha d’orientar i li ha de resoldre tots els dubtes, pot ser telefònica, telemàtica, per correspondència o presencial. El tutor o tutora ha de dedicar dos períodes lectius setmanals al suport tutorial individual en el cas de les matèries que tenen assignades al menys tres hores setmanals en el règim ordinari de batxillerat, i un període lectiu setmanal en el cas de matèries a les quals en l’esmentat règim ordinari corresponen menys de tres hores setmanals.
  3. Al començament de cada trimestre s’ha de fer una tutoria col·lectiva de programació, a mitjans de trimestre, una de seguiment i, al final del trimestre, una de preparació de l’avaluació.
  4. A començament de curs, l’alumnat que no pugui assistir a les tutories col·lectives ha d’informar el tutor o la tutora del tipus de tutoria individual que s’ajusti més a les seves possibilitats.

 

(Fulletó explicatiu -Pendent d'actualitzar d'acord amb la LOMQE-)

.