VIATGE A JYVASKYLA

De tornada a l'illa

Hola familia,

Ja de tornada a l'illa. Aquesta vegada tota sola ja que Toni s'ha quedat en Jyväskylä treballant. Per acabar de contar-vos la setmana de intenses visites al AO College Viitaniemi Ammattiopisto aquí us deixe unes línies.

El dimecres passat 19/03/14 el Toni Rodríguez va començar a treballar a l'obra on havíem anat el dimarts de visita. L'empresa li ha proporcionat tota la roba de feina, llevat del casco i els protectors d'oïts que li l'han deixat del mateix institut.

Jo vaig passar tot el matí al AO College, aquesta vegada amb el professor de construcció Timo Lonausvouri i dos alumnes holandesos també acabats d'arribar. Timo ens ha mostrat durant tot el matí el cicle de construcció, el de fusteria, el de mecanitzat i el d'imatge. Com tots els dies, ens han convidat a dinar a la cantina de l'institut. Us deixe unes fotos de la visita. Per la nit (que allí es a les sis de la tarda), ens han recollit i ens han convidat a sopar a un restaurant.

El dijous 20/03/14 i el divendres 21/03/14 Toni ha assistit, junt als alumnes Holandesos, a un curs de prevenció de riscos laborals de 8 hores. Timo Toivanen m'ha acompanyat a mi durant tot el matí per mostrar-me el cicle de Muntatge de canonades i de ventilació, que és la branca més pareguda a la que tenim aquí al nostre institut. Ha estat un matí de lo mes profitós i també ens han convidat a dinar (com sempre cap a les 12).

Toni i jo, hem aprofitat per la tarda per veure la ciutat i per acomiadar-nos. Toni està, al igual que jo, molt satisfet de la visita i del lloc de feina, i es queda molt motivat. Ja ens contarà a la tornada!

Segon dia a Jyvaskyla!

Hola familia,

Aqui seguim de visita. Avui ha estat d'allò mes interessant. Hem anat de bon matí a signar el contracte amb el tutor de l'empresa Lemminkainen i després ens han dut al lloc on s'està construint l'obra en la que Toni treballarà durant apuestes setmanes. Es tracta d'una escola de primària, un edifici públic, i Lemminkainen està subcontratada per dur a terme tota la instal·lació de ventilació. Tenen dues sales amb quatre UTEs gegants i demà Toni començarà a treballar amb un dels operaris. La feina pinta molt bé, ell ja té moltes ganes de treballar.
Aquí son molt conscients de tenir el lloc de feina ben net, i tot el procés de feina el fan amb molta cura. S'han près moltes molèsties en explicar-nos-ho tot. Us envie més fotos, sobretot per a què veieu què estem treballant!
El dijous i divendres Toni ha d'assistir, junt aamb uns alumnes holandesos a un curs de riscos laborals.
El que si que veig es que talvolta hem calculat massa curt el període de feina aquí, ja que la primera setmana, entre ubicació, visites i cursos, pràcticament no es fa feina. Per a la propera estada seria necessari que els alumnes passaren aquí cinc setmanes en lloc de quatre.
Bé, i això es tot, de moment. Demà, més visites a l'institut!

Primer dia a Jyvaskyla!

Hola a tots!

Ja hem passat el primer día per aquí i estem morts! Ahir arribàrem a les vuit de la tarda després d'un viatge llargíssim.
Aquest matí Timo (que envía récords per tots), ens ha recollit i em anat al Vitamiieni campus a fer paperassa. Ens ha ajudat molt. Ens han convidat a dinar allí i ens ha portat a fer compres i a veure la ciutat. Us envíe algunes fotos.

Demà toca visitar en mes profunditat el cicle de construcció, i l'empresa de Toni. Ja us contaré mes coses!