XV EDICIÓ DEL PREMI EUROPA PER A JOVES ESTUDIANTS

Anna Gornés, Roser Jofre, Maria Moll i Teresa Ametller

Marina Piris, Daniela González, Rosa Gorrias i Maria Gelabert
Una any més (aquest és el sisè) i enguany per partida doble, dos grups d’alumnes de la matèria d’economia de 1r de batxillerat han resultat premiats en el XV edició  del Premi Europa per a joves estudiants , concurs  que s’organitza amb motiu del Dia d’Europa, 9 de maig i que té com a objectiu principal  que els estudiants ampliïn coneixements sobre la Unió Europea

La participació en aquest premi és  una bona manera de despertar l’interès dels alumnes  per l’estudi d’aquest projecte en evolució constant que és la Unió Europea, animant-los a elaborar un treball que cada any tracta sobre una temàtica diferent sempre relacionada amb una qüestió d’actualitat de la UE, de manera que s’adonin  que els continguts estudiats a classe, en aquest cas a la matèria d’economia de primer de batxillerat, els ajuden a  comprendre millor el funcionament  i els àmbits d’actuació de la Unió Europea.  Així,   se’ls ofereix una oportunitat única de conèixer de prop les principals institucions europees i  la possibilitat de gaudir d’uns dies de convivència  amb altres joves de les illes, en el marc, culturalment incomparable, de la ciutat de  Brussel.les.
El jurat de selecció, vista la puntuació total obtinguda per cada un dels 69 treballs presentats, ha acordat concedir els premis corresponents a la XV edició del Premi Europa per a Joves Estudiants a:

1 – Euro News. IES Sant Agustí de Sant Agustí dels Vedrà – Eivissa.
Alumnes: Anabel Gozalbo Verdeja, Lourdes Prats Palerm, Daniel Ribas Senent, Vera Schröder.
Professor: Jesús Pons Pons

2 – Euroinnova. IES Josep M. Quadrado de Ciutadella – Menorca.
Alumnes: Teresa Ametller Mascaró, Anna Gornés Moll, Roser Jofre Moll, Maria Moll Capó.
Professora: M. Auxiliadora Florit Mascaró

“EUROINNOVA”   és un  concurs de televisió, amb el clàssic format de preguntes relacionades amb el paper clau que juga la innovació per fer front a l’actual situació de crisi econòmica. L’originalitat  rau en que els protagonistes del programa , públic, presentadora i concursants són “playmobils”.

3 – L’Escola i la UE. Col·legi Sant Josep Obrer de Palma – Mallorca.
Alumnes: Vanessa Alonso de Vega, Cecilia Calderón Gutiérrez, Rocío Morales Martínez, Marta Román Campins.
Professor: David Egea

4 – Ecoculturmàgic. IES Josep M. Quadrado de Ciutadella – Menorca.
Alumnes: Maria Gelabert Pons, Daniela González Ocampo, Rosa Gorries Camps, Marina Piris Barceló
Professora: M. Auxiliadora Florit Mascaró

“ECOCULTURMÀGIC”  obre la capsa màgica, una vareta màgica,  una corda,  una baralla de cartes, un mocador etc. descobreix a través dels trucs de màgia la importància de la diversitat cultural com a font de creativitat i d’innovació…

ENHORABONA a totes elles  per la seva bona feina, creativitat i imaginació. Sempre és  una satisfacció comptar amb alumnes motivats, que responen  amb entusiasme a les iniciatives que els proposam. MOLTES GRÀCIES.