Velo-Bici.cat. Girona 2012

5è dia
Hola companys.

Ja hem superat la quarta etapa i portam 5 dies d'intercanvi. Avui us enviam la crònica i també una selecció de fotos de la ruta.
Demà farem la darrera etapa, un road-book que els alumnes hauran de fer per equips i ja a la tarda la despedida i la tornada cap a Menorca. (arribarem dissabte al matí a primera hora)

Salutacions.

Crònica
Hola companys,
El cinquè dia de l’intercanvi ha estat una mica menys intens que els anteriors. La ruta s’ha fet sobre un territori més poc accidentat i ha passat principalment per la Plana de la Selva. Els al·lots i al·lotes estan cada dia un poc més cansats, però han superat molt bé la prova, amb alguns casos de franca millora. Hem començat passant pel municipi de Vilobí d’Onyar, on està situada la localitat de Sant Dalmai. Allà hem visitat el volcà de la Crosa, el més gran de la península Ibèrica, i l’ermita de Sant Llop, ubicada en el seu perímetre. Seguidament hem enfilat cap a Brunyola, on destaca el seu castell, a la vora del qual hem dinat. A la part final de l’itinerari hem pogut visitar una explotació agrària dedicada al cultiu d’un producte tan lligat a les nostres festes com l’avellana.
Pel que fa a la convivència tot segueix anant molt bé. Avui capvespre tothom estava molt animat, ja que un cop acabada la ruta la major part dels al·lots i al·lotes es disposaven a visitar, amb la companyia d’un grup de mares i pares, un espai lúdic molt significatiu a la comarca: el centre termal Magma, on gaudiran de les seves piscines d’aigua calenta carregades de tot tipus de bombolles, així com de les seves saunes finlandesa i turca (prèvia inspecció per part dels professors un dia abans...). Tot plegat molt adequat per a relaxar-se i oblidar el cansament, veritat!

4t dia
Hola companys.

Després de dos dies sense notícies nostres, hem tornat de fer les dues darreres ruta amb acampada a la casa de colònies d'Ossor.

Han sigut dos dies ben intensos. Hem pedalat molt, hem disfrutat del paisatge i de la companyia de tots. Al grup s'ha creat molt bon ambient de relació i companyonia.
Dimarts la ruta ens va portar a conèixer l'entorn natural de les Guilleries. Vàrem descobrir arbres monumentals com el roure centenari de can Iglèsies i la masia del Sobirà (amb unes vistes precioses). També vàrem conèixer un tradicional pou de glaç i la molt més moderna línia anomenada MAT (molt alta tensió) que ha creat una considerable polèmica a tota la comarca. Finalment vam arribar a les mines d'Ossor on vam passar la nit.
Dimecres hem siguit vogant per la ruta d'en Serrallonga (conegut bandoler), hem visitat la malmesa masia on va viure i sempre de baixada hem arribat fins el pantà de Susqueda on hem conegut com l'aigua del pantà s'oprofita per generar energia elèctrica. La ruta ha seguit fins arribar a Anglés per la ruta del Carrilet.

Bona nit.

1r dia

Hola companys/es.

Avui hem fet la primera ruta d'aquesta edició del Velo-Bici.cat. Els companys catalans ens han preparat una futa ben dura, amb pujades ben llargues i desnivells considerables. Un bon començament amb uns paisatges expectaculars. Hem visitat l'ermita d'Argimón, l'ermita de Sant Pera Cercada (un romànic precios) i per acabar l'ermita i el castell de Farners. Tot plegat molt interssant i amb uns paisatges i corriols de boscos molt polits. Al fosquet, a la biblioteca municipal, ens han rebut el Batlle i la regidora d'educació. Els alumnes es porten molt bé i la relació entre companys es molt bona. Esteim molt contents del comportament i la capacitat d'esforç dels nostres alumnes. Ara esteim molt cansats, deixarem preparada la bossa per l'acampada de demà i a dormir.
Esperam que us agradin les fotos. Bona nit.

Arribada
El viatge encara que un poc llarg va anar molt bé. El vaixell prou confortable i molt bon temps. La rebuda a l'institut de Sta. Coloma ha sigut fantàstica. Uns pares entusiasmats amb la nostre arribada i els nostres alumnes molt atents i amistosos amb els seus companys/es. Avui capvespre passeig tranquil per Girona i demà a vogar. Ens espera una sortida explosiva fins arribar a dalt de l'ermita d'Argimon.
Bona nit, si no esteim molt cansats us anirem comentant l'activitat de cada dia.