VIATGE A VALLS D'ÀNEU 2011-2012

ESTERRI D'ÀNEU

valls aneu 11-12

20:00h

Després de 10 hores des de la sortida de Ciutadella, a la fi hem arribat a Esterri!!

El trajecte se'ns ha fet llarg, sobretot, les 3 darreres hores, però no hi ha hagut cap incident destacable (ni marejos, ni vòmits, ni maletes extraviades, ni enyorances cap als pares). Una vegada ens han rebut i ens han explicat el funcionament de l'alberg, així com les diferents activitats que realitzarem, hem anat a sopar.

MENÚ

1r plat ---- Espirals de l'àvia amb salsa de tomàtiga del Pallars Sobirà acompanyats d'una pluja de formatges, és a dir, macarronada.

2n plat---- Pit de pollastre de l'hort de can Faves acompanyat de verduretes de la terra, és a dir, "petxuga" amb ensalada.

Postres----Assortiment de productes làctics, és a dir, un "danone".

Tot molt bo!

23:00h

Hem disposat d'una estona de temps lliure (competició de triples, xerradetes...) i hem anat a dormir. Esperam que la nit sigui tranquil·la.

Per cert, no hi ha neu.

06:00h

Ja esteim desperts!! Uns dins el llit, uns altres es dutxen, alguns són a córrer... La nit no ha estat del tot tranquil·la, però ha anat bé.

08:30h

MENÚ

Torradetes de pa cuites al forn de llenya acompanyades de conftures artesanals, sucs exòtics i cereals banyats amb pols de cacau amb llet.

15:30h

Avui matí hem visitat l'església romànica de Sant Just i Sant Pastor del poble de Son. Hem pogut gaudir d'una construcció del segle XI i del seu retaule gòtic.

Feia sol i mooooolt de fred!!

La tornada ha estat a peu. Hem disfrutat, durant una horeta, d'un paisatge típic d'alta muntanya.

El dinar ha estat molt bo. Han desaparegut 40 safates de patates fregides en qüestió de minuts, així com les respectives botifarres catalanes.

Els màrtirs

18:30 h.

Avui hem visitat el Parc Nacional d'Aigüestortes i l'Estany de Sant Maurici, situat a més de 2.000 metres d'altitud.

Després d'un bon berenar i una miqueta cansats, hem partit amb jeeps 4x4 cap a la muntanya. Allà ens hem trobat amb bastanta neu i hem realitzat diferents activitats enfocades a la vegetació i la fauna del paisatge d'alta muntanya.

Pel camí, els alumnes i els professors han gaudit d'un meravellós paisatge i un molt bon ambient.

Després de dinar d'un picnic preparat per l'alberg, els alumnes i els professors s'ho han passat d'allò més bé jugant amb la neu (algun professor semblava més fillet que ells...).

A la baixada ens esperaven els jeeps per tornar cap a l'alberg, on hem acabat l'activitat amb una cloenda.

Després d'una bona dutxa d'aigua calenteta, alguns alumnes descansen i altres passegen pel poble fins a l'hora de sopar (20.30 h).

De moment tot fantàstic!

Els Màrtirs

P.D. El programa no ens deixa penjar cap foto... mirarem d'arreglar-ho!

Dia 4.

21:50 h.

Aquest matí hem analitzat un riu. Entre altres coses, hem calculat les seves mides, la velocitat a la qual baixa l'aigua o la quantitat de litres que hi passen per segon. A més, hem estudiat els éssers vius que hi habiten.

També hem analitzat els components químics de l'aigua, com, per exemple, els nitrats. Això ens ha permès comprovar que els rius d'aquesta zona es troben en molt bones condicions.

Després de dinar, hem rebut unes excel·lents classes d'orientació i paisatge. Equipats de brúixoles, mapes i GPS, hem aconseguit fer tot un itinerari pels voltants del poble.

Ja ens queda poca cosa per contar. Els alumnes estan encantadíssims i s'estan preparant per una petita festa de comiat amb les quatre "porquerietes" que han comprat aquesta tarda al poble d'Esterri d'Àneu.

Els màrtirs.