PROJECTE LIBERA, NATURALESA SENSE FEMS

Els alumnes de 3r d'ESO que no participaven en l'intercanvi de Velo-Bici també van gaudir d'una sèrie d'activitats prou interessants al llarg de la setmana que durava l'intercanvi.

Des de la Comissió de Medi Ambient del centre juntament amb Creu Roja es va planificar una sèrie d'activitats incloses dins el Projecte Libera, naturalesa sense fems. És un projecte que es tracta d'apadrinar una zona natural del teu municipi, en el nostre la zona elegida va ser el camí des de Cala'n Bosch fins a Son Saura i les dues platges de Son Saura. La cinquantena d'alumnes es van repartir en 6 grups, dos grups van netejar el camí des de Cala'n Bosch fins a Son Saura i els quatre grups restants van netejar les dues platges de Son Saura i la marina del voltant. L'objectiu d'aquest projecte és conscienciar i mobilitzar a la ciutadania per mantenir els espais naturals lliures de fems. Per açò, el projecte tracta el tema des de tres dimensions  diferents: coneixement, prevenció i participació.

Els alumnes anaven emplenant un "checklist" dels residus que anaven trobant, d'aquesta manera en una sessió posterior a la sortida es va poder fer l'anàlisi dels residus. . Ens va sorprendre molt la quantitat de plàstic, cordes i de palets de fer net orelles que van trobar. Encara hi ha gent que els tira pel vàter. Entre altres residus es van trobar, ulleres, sabates, bòtils de vidre, llaunes, i molts microplàstics a les platges que aparentment semblaven lliures de fems.

Cada gest, compta. Ajuda'ns a mantenir el nostre entorn lliure de fems.

IMG 4958 petit

IMG 4975 petit