LA COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT ES VOL SUMAR A LA CAMPANYA: "EL TEU CA, LA TEVA RESPONSABILITAT"

FullSizeRender

La comissió de medi ambient de l'IES JM Quadrado es vol sumar a la campanya de l'Ajuntament de Ciutadella el teu animal, la teva responsabilitat.

En aquest curs 2016-17, la comissió de medi ambient està treballant el tema de residus per tal de conèixer quins són els més abundants en el nostre centre i com podem reduir-los. Els excrements  de cans, per exemple, són un residu que, malauradament, sovint trobam en els carrers de Ciutadella i, com a ciutadans d’aquest poble,  la neteja del seu entorn és responsabilitat de tots.

Partim de la idea que al nostre centre hi convivim uns 500 alumnes, 100 professors i el personal no docent, i que gairebé tots residim a diferents zones de Ciutadella.
A partir de dia 10 de maig,  posam en marxa una iniciativa que té com a principal objectiu conèixer quines són les zones més afectades i traslladar aquesta informació a l'Ajuntament.
D'aquesta manera, l'Ajuntament podrà concentrar esforços en millores de neteja i concienciació ciutadana en barris concrets, i els veïns i veïnes de Ciutadella passejarem pel carrer sense la necessitat d'anar esquivant excrements  i, en el pitjor dels casos, trepitjant-los.

Per aquest motiu, els alumnes de 1r d’ESO, a l’assignatura Valors Ètics, treballaran la importància de mantenir els espais comuns nets.
Els alumnes faran  fotografies dels excrements  i del nom del carrer on les han trobades.
D'aquesta manera, obtindrem un registre que es podrà visualitzar en un plànol dels carrers de Ciutadella: en cada carrer en què s’hagi trobat un excrement, s’hi col•locarà una xinxeta.

Què volem fer?
 Un diagnòstic sobre els excrements de cans que podem trobar a Ciutadella en deu dies: del 10 al 19 de maig.
Què et demanam?
Que ens ajudis a elaborar un mapa d’excrements  de cans de Ciutadella.
Què has de fer?
Fes una fotografia a algun excrement que vegis per Ciutadella i fixa’t en el nom del carrer (o fes-li una altra foto)
Què faig, un cop ja he fet les fotografies?
Envia-les a la direcció de correu electrònic
Durant el primer pati dels dies que duri l’activitat, podràs situar una xinxeta en el  lloc exacte on has trobat l’excrement en el plànol de Ciutadella que romandrà exposat a l’entrada del centre.
Quin és el termini per enviar les fotografies?
Les fotografies es podran enviar des de dia 10 fins a dia 19 de maig.

Anima’t a participar. Entre tots descobrirem quines són les zones de menor civisme de Ciutadella.