XERRADA DE LA MÀ DE JOAN LÓPEZ ALS ALUMNES DE 2n DE BATXILLERAT

Dijous, 29 de març els alumnes de 2n de Batxillerat de  l'IES Josep Maria Quadrado van tenir el plaer de conèixer Till Stegmann, catedràtic de filologia romànica, professor de literatura i catalanòfil alemany, de la mà de Joan López.
A més de parlar sobre el seu darrer llibre, Ambaixador de Catalunya a Espanya, Stegmann els va explicar els seus primers contactes amb el català, els viatges pels diferents territoris de parla catalana i el seu mètode per aprendre diferents llengües romàniques.

Stegmann va néixer a Barcelona perquè el seu pare era el director del Col·legi Alemany de la ciutat, als 10 anys va retornar a Alemanya. Més endavant, va viatjar a Catalunya i també va visitar les Illes Balears i va entrar en contacte amb la llengua catalana.
Ha estat professor a diverses universitats, ha rebut el Premi Internacional Ramon Llull i el Premi Pompeu Fabra per la difusió i projecció de la cultura catalana.  Fundador, també, de la Biblioteca Catalana de la Goethe-Universität de Frankfurt, que té més de 36.000 llibres de literatura catalana i d'assajos sobre la cultura i literatura catalanes.

20170329 132453