VALLS D'ÀNEU 2016-2017. CRÒNICA DEL VIATGE

Dijous, 26 de gener de 2017

El dia comença com sempre de bon matí envers les 7.30 h i avui amb les ganes de viure l'aventura de pujar a les planes de Son, poder conèixer part de la geologia, els animals, les plantes i altres coses que podem aprendre sobre les Valls d'Àneu. Hi feim tot el dia allà dalt fins a les 16.30. Més tard  baixam a l'alberg per tal de fer la cloenda de l'activitat i poder emplenar el quadernet del dia.
Un grupet que no es trobava gaire bé no han vingut i han quedat amb un professor. Tot i això ells han visitat "Casa Gassia" i han pogut conèixer l'estil de vida d'anys endarrere de Valls d'Àneu.
Al capvespre els alumnes han tingut una estoneta més de temps lliure i hem acabat el darrer vespre amb un gran festival: balls, actuacions, música i jocs que els alumnes havien preparat.

Dimecres, 25 de gener de 2017

De nou, de bon matí ens posàvem en marxa amb un bon berenar de l'alberg. I a les 9.30h, començava el programa d'avui, una activitat un tant especial: hem visitat el bosc del Gerdà, l'avetosa més gran de la península ibèrica.
Ens hem posat les polaines i a caminar, per un camí amb molta neu!
Allà ens han explicat el cicle vital dels avets, les seves característiques, l'hàbitat de l'ós bru (n'han comptabilitzat una trentena d`exemplars) En fi, un matí ben profitós!
A migdia, hem tornat a l'alberg, hem dinat i ja, al capvespre,  dividits en dos grups, hem fet intercanvi d'activitats (cada grup ha fet la que no va fer ahir).
El fosquet ens ha regalat una nevadeta durant la qual els nostres joves han gaudit de temps lliure i han passejat pel poble.
Hem sopat a les 20.30. I el vespre, com no podia ser d'altra manera, concentrats davant la tele per veure el partit del Real Madrid – Celta; els poc futbolers també han sabut trobat el seu propi entreteniment.
I fins demà! Que ens espera l'activitat més especial del camp d'aprenentatge! La sortida cap a les planes de Son amb Raquetes! Anam a les planes de Son perquè la nevada ha estat tan abundant que  no podem arribar fins el nucli del Parc Nacional d'Aigüestortes!
Una experiència impressionant!

Dimarts 24 de gener de 2017

Dia complet i exitós!
A les 7.30 h del matí ja s'engegaven els motors tant de l'alberg com de l'hostal. Els al·lots i al·lotes s'aixecaven per tal de començar el nou dia. Dia que per cert ha sortit ben solejat i amb molt bon temps. Hem berenat i a les 9.30 h ens esperaven ja els monitors, Hector, Neus, Laura i Mar per començar la primera activitat del dia. Un autocar ens ha arreplegat i ens ha duit al poble d'Escaló d'Àneu on hem baixat i hem fet una ruta muntanya amunt plena de camins nevats, amb molta neu, fins que hem arribat al monestir de Sant Pere de Burgal. Allà hi habitaven en el seu temps, monjos benedictins seguint la regla de Sant Benet: "Ora et Labora". Allà en el Monestir, que està en runes i del qual es conserva poca cosa, ens hem dividit en grups i hem anat coneixent i reconeixent l'estil arquitectònic, hem pogut conèixer com era la vida en aquest indret i també amb alguns jocs i algunes disfresses situar-nos en el context històric d'aquella època. Després ja hem davallat i hem anat de nou a l'alberg per dinar.
Al capvespre també en dos grups hem fet dos tipus d'activitats. Uns han anat al riu Son, per poder conèixer com mesurar el cabal del riu, la velocitat de l'aigua, les espècies animals que hi habiten, etc... uns altres han fet una activitat d'orientació, on hi han après com llegir i utilitzar un mapa, com orientar-se amb una brúixola, i on fent una petita ruta han anat coneixent alguns indrets i la història de la Vall d'Àneu.
Finalment i després de berenar ha vingut el moment de les dutxes, i el temps lliure on han tingut dues horetes per poder anar ells pel poble. Demà al capvespre aquells que han anat al riu faran l'activitat d'orientació i al revés.
A les 20.30 h hem sopat, una estoneta de vetlada i finalment cap al llit i a descansar després d'aquest dia rodó i a agafar forces per demà tornar a reprendre'l de nou.

Dilluns 23 de gener de 2017

Eren les 5.50 del matí i els primers alumnes i professors arribaven a la plaça dels pins per embarcar-se en aquesta aventura del camp d'aprenentatge de Valls d'Àneu. No ha estat però fins al voltant de les 6.35 h del matí en què l'autobús ha partit en direcció Maó, amb 68 alumnes i 6 professors, per tal d'anar a agafar l'avió que ens ha dut cap a Barcelona.
Una vegada allà un altre autocar ens ha traslladat fins al poble d'Esterri d'Àneu, a la comarca dels Pallars Sobirà, no sense abans fer una parada a esmorzar i una altra al poble de Sort per dinar.
Rondaven les 16.45 h del capvespre quan hem arribat a l'alberg i una vegada allà ens hem instal·lat (uns a l'alberg i altres a l'hostal) i ja hem partit a fer la primera activitat del nostre viatge. Una gimcana pel poble, que per cert està tot nevat, per tal de conèixer de primera mà tradicions, carrers, historia i la forma de vida de la gent que hi habita.
A les 20.30 h hem sopat, hem tingut un poc de temps d'esbarjo i cap al llit després d'un dia ben complet!