UNA ACAMPADA INOBLIDABLE

Els dies 14 i 15 del mes de maig, els alumnes de 1r de Batxillerat vam anar a fer senderisme pel camí de cavalls, des de Cala Morell fins Binimel·là. L'activitat va ser proposada pel departament d'Educació Física, però gestionada pels propis alumnes.

Hi va haver un treball previ per part dels estudiants, que agrupats en grups de classes diferents, vam organitzar tota l'acampada. Es van proposar quatre rutes diferents, dues pel nord i dues pel sud, i es va elegir l'itinerari per votació.

El matí de dia 14 ens vam trobar a l'institut a primera hora, tothom amb motxilles d'acampada i sac de dormir. El trajecte des de l'institut fins al punt de partida el vam fer amb un sol bus de dos pisos, òbviament tothom volia anar al pis de dalt. Un cop vam arribar a Cala Morell vam agafar el Camí de Cavalls directament i a mig matí ens vam aturar a berenar a La Vall.

Alumnes berenant a La Vall   Alumnes berenant a La Vall

Al PilarAquest tros de la ruta el camí va ser relativament pla i fàcil, però el camí fins al Pilar no ho va ser tant. Vam arribar al Pilar per dinar entre les dotze i la una del migdia, tot i que algunes persones no van davallar a la platja i van quedar-se dalt a l'ombra. Es va dinar i, a més a més es va jugar i nedar, fins i tot, alguns alumnes  van anar nedant fins l'illot que hi ha davant la platja.

A les tres i mitja passades el primer grup d'alumnes va agafar el camí cap a Pregonda, on passaríem la nit. La dificultat del camí va ser alta, amb grans desnivells, sobretot al tros de Cala Barril i Cala en Calderer on les pujades es feien eternes.  Hi va haver alguns incidents, entre ells la trobada amb un cavall blanc molt sociable.

preg 4preg 5

Finalment, tothom va arribar a Pregonda, tot i que hi va haver persones que van arribar quan ja era fosc. Després de fer una calada ràpida, l'aigua estava congelada, vam aprofitar l'estona per  xerrar i fer bulla. Ens vam col·locar a la part més oriental de la platja, a redossa del vent gràcies a un xalet blanc. Allà vam sopar i després vam jugar a les activitats que un dels grups havia preparat.  Després d'açò la majoria d'alumnes ens vam ficar dins els sacs de dormir, encara que uns quants no van adormir-se fins bastant més tard. Va ser una nit moguda, pel canvi en la direcció del vent, però tothom estava suficientment cansat com per no donar-li importància.

preg 6

Malauradament, quan ens vam despertar el divendres el temps havia canviat. Havia passat de ser sufocant i calorós a bufar la tramuntana i fer un temps més fresc. Després d'haver arreplegat tots les deixalles i haver deixat la platja neta vam encaminar-nos cap al final de la ruta: Binimel·là. El trajecte va ser curt i fàcil, comparat al del dia anterior, l'única complicació va ser un torrent a la platja de Binimel·là que va fer-se gran i costava saltar. Quan vam arribar a l'aparcament, els alumnes ens vam instal·lar  al bar a esperar al bus.

preg 7  preg 8  preg 9

El viatge de tornada va ser tranquil, el bus va aturar als altres pobles de camí a Ciutadella per deixar-hi els alumnes d'altres municipis. L'experiència tan sols va durar dos dies, però  la recordarem tota la vida.

Rosa Portellla Fortuny
Alumna de 1r de Batxillerat