Estudis de Conservació i Restauració de Béns Culturals

Una de les possibilitats que tenen els alumnes que han superat el Batxillerat o un CFGS en Arts Plàstiques i Disseny, és la d’iniciar els estudis de Conservació i Restauració de Béns Culturals.

Aquests ensenyaments, per la seva especificitat a Catalunya, són poc coneguts entre l’oferta d’estudis superiors. Es tracta d’un títol oficial superior (Ensenyaments Artístics Superiors del Departament d'Ensenyament), plenament adaptat a l’Espai Europeu d’Educació Superior.

El Títol Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals està estructurat en 240 crèdits ECTS, de manera que cada curs consta de 60 crèdits ECTS (4 cursos acadèmics), i s’imparteixen quatre especialitats: Conservació i Restauració de Béns Arqueològics, de Document Gràfic, d’Escultura i de Pintura.

És per això que t’envio informació dels nostres ensenyaments, per tal que li doneu tota la difusió possible de la forma que cregueu més convenient. El document que us adjunto és molt gràfic, amb moltes imatges del centre i dels alumnes que hi estudien, a més a més de la informació principal de forma molt general. També us adjunto el Pla d'estudis per a que tingueu una idea de les matèries i assignatures que impartim.

Tanmateix, estem disposats o venir a fer una xerrada al vostre centre per tal de presentar aquests ensenyaments, o us convidem a fer una visita a la nostra escola per a que conegueu les activitats que hi desenvolupem. Les jornades de portes obertes per a quest curs són el divendres 10 d'abril (10h) i el dimarts 14 d'abril (10h i 12h). Si no us podeu adaptar a aquests dies, podem acordar una altra data. És recomanable que sigui al dematí, doncs, l'escola està en ple funcionament i es pot veure com treballen els alumnes, principalment als tallers de conservació i restauració.

També ens podeu trobar durant el Saló de l’Ensenyament que se celebra del 18 al 22 de març a la Fira de Barcelona, a l’estand dels Ensenyaments Artístics Superiors del Departament d’Ensenyament del Palau 2. Us podrem facilitar tota la informació i donar personalment els fulletons de l’escola.

Les vies d'accés als ensenyaments superiors de conservació i restauració de béns culturals són:

- Des de qualsevol batxillerat, amb la realització de la prova d'accés específica, prevista pel 15 i 16 de juny de 2015 (no calen les PAU);

- Des d'un CFGS en Arts Plàstiques i Disseny, amb accés directe (reserva de 8 places).

Trobareu més informació a la nostra pàgina web: www.escrbcc.cat

No dubteu a posar-vos en contacte amb mi si teniu qualsevol pregunta.

Agraint la vostra col·laboració, ben cordialment.

M. Àngels Balliu Badia
Coordinadora Pedagògica