ESCENOGRAFIA (Institut del Teatre de Barcelona)

Barcelona, Febrer de 2015

Benvolguts,

L’Escola Superior d’Art Dramàtic de l’Institut del Teatre de Barcelona vol donar a conèixer els estudis de l’especialitat d’ESCENOGRAFIA i les sortides professionals que aquests ofereixen.

El grau artístic d’Art Dramàtic que ofereix l’Institut del Teatre consta de tres especialitats: Interpretació, Direcció i Dramatúrgia, i Escenografia. Moltes de les activitats acadèmiques programades durant els estudis es fan conjuntament amb les tres especialitats,  essent així l’Institut del Teatre una bona plataforma de gestació de companyies o equips de treball amb una vessant molt professionalitzadora.

L’especialitat d’escenografia proporciona a l’alumne eines teòriques i  pràctiques per tal de treballar el disseny escènic en tots els seus àmbits; espai, personatge i il·luminació.

Des de l’Institut del Teatre us proposem tres vies per explicar i difondre els estudis d’Escenografia:

1. Fer una visita guiada a l’Institut del Teatre, on us explicarem en què consisteixen els estudis i la professió d’escenografia, i on podreu veure les instal·lacions de què disposem. Proposem com a dates per aquestes visites els dimecres 18 i 25 de març i el 15 d’abril, en horari de 16.00 a 18.00 h. No obstant tenim flexibilitat tant en les dates com en els horaris d’aquesta proposta, per adaptar-nos a les activitats dels vostres centres.
  2. Oferim xerrades als centres que hi tinguin interès,  per tal d’explicar els estudis i la professió d’escenografia.
  3. Organitzem taller d’escenografia “ESCENOGRAFIA; Una introducció a l’art i a la professió d’escenògraf” que s’impartirà a la seu de l’Institut del Teatre de Barcelona, durant els dies:

-          Dijous 9 d’abril de 16.00 a 19.00

-          Divendres 10 d’abril de 16.00 a 19.00

-          Dissabte 11 d’abril de 11.00 a 13.00

Aquest taller constarà de tres sessions i cada una d’elles tindrà un objectiu molt concret.

La primera sessió es dedicarà a explicar en què consisteix la professió d’escenògraf, la segona sessió estarà dedicada a explicar la feina de l’equip artístic en un procés d’escenificació, i finalment la darrera sessió la dedicarem a explicar sortides laborals que pot oferir la formació d’Escenografia.

També s’organitzaran dues anades al teatre amb el grup d’inscrits al taller, i aquesta experiència s’avocarà a les sessions programades.

Per tal de participar-hi, caldrà inscriure’s a la secretaria acadèmica* de l’Institut del Teatre (inscripció oberta del 2 al 27 de març )

El taller “ESCENOGRAFIA; Una introducció a l’art i a la professió d’escenògraf” és gratuït. Correran a càrrec dels inscrits les despeses de les entrades al teatre amb descompte, que s’organitzaran.

Si esteu interessats en que el vostres estudiants puguin participar d’alguna d’aquestes activitats, us preguem que us poseu en contacte amb nosaltres via correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o bé trucant als telèfons 93 227 39 00 – 93 227 39 38.

Moltes gràcies. Atentament

Bibiana Puigdefàbregas