GIRONA. DIMARTS 24 I DIMECRES 25 DE MARÇ DE 2015

img 3975"Les dues darreres jornades del velo-bici 2015 han estat complicades i emotives. El dimarts 24 vàrem fer la tercera ruta, la qual va transcórrer entre Santa Coloma de Farners i Sant Hilari de Sacalm, localitat que a alguns/es vos resultarà familiar per ser allà on es produeix una coneguda marca d'aigua, la Font Vella. Aquesta ha estat l'etapa reina de l'edició d'enguany, amb quasi 28 km., un desnivell acumulat de 815 m. de pujada i una altura màxima de 956, i l'hem tinguda que fer amb unes condicions de pluja bastant complicades, tot i que, amb l'esforç de tots/es ens n'hem sortit prou bé.

Després de partir de Santa Coloma un cop fetes les exposicions i l'explicació de la ruta, ens vam dirigir cap al Sobirà, una important masia situada a la vall de Santa Creu d'Horta, documentada des del segle XIII i amb una llarga història per on han passat nobles, clergues, pagesos i, fins i tot, bandolers. La major part del camí cap aquesta contrada va ser de dura ascensió, amb la incòmoda companyia de la pluja, però amb paciència i esforç tots i totes vam poder arribar bé i vam poder descansar i gaudir de les dues llars de focs del restaurant on van dinar a base de pasta i botifarra.
Després d'això els professors i pares vàrem decidir dividir el grup entre els que es trobaven en bones condicions de seguir la ruta cap a Sant Hilari, majoritàriament de baixada, i els que vàrem creure que ja s'havien esforçat prou i mereixien acabar en cotxe. Aquí ens va anar molt bé la gran ajuda que sempre estan disposades a donar-nos les famílies, ja que 3 cotxes i un remolc van fer un trajecte d'una hora per la muntanya per tenir prou espai i mitjans per aquests al·lots i al·lotes que ho necessitaven.
Després de reunir-nos tots/es al pavelló municipal de Sant Hilari, on l'ajuntament ens va permetre guardar les velos, un bus ens va venir a cercar i, com estava previst, ens va dur a la casa de colònies d'Arbúcies. Allà vam arribar a mig capvespre i ens hi vam trobar molt còmodes i molt bé. Després de les merescudes dutxes d'aigua ben calenta i de sopar, els alumnes van començar una divertida vetllada amb música inclosa. Però, com suposam que molts ja sabeu, mentre ells i elles s'ho passaven d'allò més bé, els professors vam rebre la malaurada notícia de que el pare d'en Ferran, un dels alumnes de Santa Coloma, havia mort de forma sobtada. Vam gestionar la situació el millor que vàrem saber i, dins de la gravetat i dificultat de la situació, pensam que ha estat una experiència de vida important per l'alumnat, que va rebre la notícia en el moment que vàrem creure més adient i que es van comportar d'una forma madura i emotiva.
El dia d'avui, dimecres, ha començat com va acabar els d'ahir, amb pluja. Aquesta feia molt difícil realitzar la ruta que estava preparada, sobretot la visita prevista el castell medieval de Montsoriu. Després d'analitzar el conjunt de la situació i de tenir en compte les diferents opcions, el grup de professors i pares hem decidit no fer la ruta, que ens havia de dur fins a Santa Coloma passant per l'ermita del Pedró i Ca l'Huix. D'aquesta manera, mentre un grup de pares carregava les velos en un camió cedit per l'empresa d'un d'ells, un bus ens ha portat a la resta fins a Santa Coloma. Allà hem dedicat la resta del matí, fins a les 15 hores, a dinar (teníem un picnic preparat) i a netejar i revisar totes les velos, ja que els hi feia molta falta i ens ajudarà molt a fer les dues rutes que hi queden, per a les quals sembla ser que tenim una bona previsió meteorològica.